Electronic Repository

Інституційне середовище підприємницької діяльності у площині економічної культури

Show simple item record

dc.contributor.author Ущаповський, Ю.В.
dc.contributor.author Ushchapovskyi, Yu.V.
dc.date.accessioned 2020-10-06T06:32:42Z
dc.date.available 2020-10-06T06:32:42Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7764
dc.description.abstract У статті приділено увагу підприємництву як економічному суб’єкту у процесі еволюції ринкових відносин та появі вільного індивідуума. Зауважено, що інституалізація поділу праці є наслідком передачі суб’єктних функцій індивіда певним соціальним стратам та суб’єктам господарювання. Підкреслено, що соціальні аспекти підприємництва звужують межі його суб’єктності, оскільки зовнішнє середовище господарської діяльності накладає суттєві обмеження на свободу ухвалення рішень. Поведінка підприємця формує і впливає на норми і обмеження господарської діяльності, що створює підстави для її інституалізації. На основі «економічних взаємодій» виокремлено три рівні економічної культури та з’ясовано місце культури підприємництва в економічній культурі. Зауважено, що економічній культурі підприємництва найбільш відповідає економічна культура менеджерів і керівників організацій, яка поширюється на значну частину людей, що делегували їм свої права в ухваленні рішень. Наведені відмінності між підприємництвом і менеджментом щодо стратегічної орієнтації та організаційної структури підприємницької діяльності. Підприємництво організаційно зорієнтоване на використання горизонтальних неформальних зв’язків, що передбачає узгодження дій незалежних учасників процесу. Норми політичної культури суттєво впливають на встановлення правових норм господарської діяльності і є сполучною ланкою між неформальними обмеженнями і формальними правилами в економіці. Інституція підприємництва втілює інноваційну господарську культуру, забезпечує інноваційний тип економічного зростання, сприяє конкурентоспроможності національної економіки. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу: міжнародний збірник наукових праць;2(46)
dc.subject інституціоналізм uk_UA
dc.subject інституційне середовище uk_UA
dc.subject підприємницька діяльність uk_UA
dc.subject підприємницька культура uk_UA
dc.subject економічна культура uk_UA
dc.subject підприємництво uk_UA
dc.subject institutionalism uk_UA
dc.subject institutional environment uk_UA
dc.subject entrepreneurial activity uk_UA
dc.subject entrepreneurial culture uk_UA
dc.subject economic culture uk_UA
dc.subject entrepreneurship uk_UA
dc.title Інституційне середовище підприємницької діяльності у площині економічної культури uk_UA
dc.title.alternative Institutional environment of entrepreneurial activity through the lens of economic culture uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The article focuses on entrepreneurship as an economic entity in the process of evolution of market relations and the emergence of a free individual. Attention is drawn to the fact that the institutionalization of the division of labor is a consequence of the transfer of the subjective functions of the individual to individual social strata and business entities. It is emphasized that the social aspects of entrepreneurship narrow the boundaries of its subjectivity, since the external environment of economic activity sets significant restrictions on the freedom of decision-making. The entrepreneur’s behavior forms and affects the norms and restrictions of economic activity, which creates the prerequisites for its institutionalization. Based on «economic interactions», three levels of economic culture are identified and the place of the culture of entrepreneurship in economic culture is clarified. It is emphasized that the economic culture of entrepreneurship is most consistent with the economic culture of managers and heads of organizations, which applies to a significant number of people who delegated to them their rights in decision-making. Attention is paid to the differences between entrepreneurship and management through the lens of strategic orientation and the organizational structure of entrepreneurial activity. Entrepreneurship is organizationally focused on the use of horizontal informal ties, which provides for the coordination of the actions of independent participants in the process. The norms of political culture significantly affect the implantation of legal norms of economic activity, and is the connecting link between informal restrictions and formal rules in the economy. The Enterprise Institute embodies an innovative economic culture, provides an innovative type of economic growth and contributes to the competitiveness of the national economy. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account