Electronic Repository

Раціоналізація документообігу під час організації бухгалтерського обліку

Show simple item record

dc.contributor.author Жиглей, І.В.
dc.contributor.author Лайчук, С.М.
dc.contributor.author Zhyhlei, I.V.
dc.contributor.author Laichuk, S.M.
dc.date.accessioned 2020-06-04T09:56:25Z
dc.date.available 2020-06-04T09:56:25Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7659
dc.description.abstract У процесі дослідження визначено наслідки неправильно організованого документообігу на підприємстві. Підкреслено збільшення ролі держави в регулюванні інформаційно-документальних відносин в Україні, але водночас і відсутність комплексного підходу в розробці правових норм, що стосуються електронного документообігу. Вирізнено основні принципи та завдання електронного документообігу. Підкреслено. що використання системи електронного документообігу передбачає низку ризиків, які стосуються організації бухгалтерського обліку: відсутність чіткого розмежування обов’язків і відповідальності працівників підприємства; слабка система захисту від несанкціонованого доступу до бази даних або її відсутність, необхідність забезпечення антивірусного захисту інформації, а також кваліфікації облікових працівників (недостатня підготовка персоналу підприємства). Зроблено висновок, що порядок передачі первинних документів в електронній формі іншим суб’єктам господарювання потребує врегулювання, а також встановлення заходів захисту та забезпечення контролю, які стосуються повноважень використання і доступу до електронних документів й електронних підписів. Запропоновано такі заходи щодо організації документообігу в умовах інформаційно-комп’ютерних технологій: передбачити в нормативних документах на державному рівні можливості складання первинних документів і облікових регістрів в електронній формі та обов’язкове виготовлення копій таких документів на паперових носіях для інших учасників господарських операцій і на вимогу органів, які здійснюють контроль відповідно до чинного законодавства України; врегулювати порядок передачі первинних документів в електронній формі, забезпечити можливість їх тривалого зберігання; встановити заходи захисту й забезпечення контролю за рухом і використанням електронних документів і електронних підписів. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу: міжнародний збірник наукових праць;1(45)
dc.subject документ uk_UA
dc.subject документообіг uk_UA
dc.subject електронний документ uk_UA
dc.subject організація обліку uk_UA
dc.subject бухгалтерський облік uk_UA
dc.subject document uk_UA
dc.subject document flow uk_UA
dc.subject electronic document uk_UA
dc.subject accounting procedure uk_UA
dc.subject accounting uk_UA
dc.title Раціоналізація документообігу під час організації бухгалтерського обліку uk_UA
dc.title.alternative Document flow improvement in the course of accounting procedures uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten In the course of the research, the consequences of improperly organized workflow at the enterprise were determined. The role of the state in regulating information and documentary relations in Ukraine is emphasized, but at the same time there is a lack of a comprehensive approach in the development of legal norms concerning electronic document flow. The basic principles and tasks of electronic document management are highlighted. It was underlined that the use of an electronic document management system involves a number of risks to the accounting procedure: the absence of a clear delineation of the duties and responsibilities of the employees of the enterprise; weak system of protection against unauthorized access to the database or lack thereof, the need to provide antivirus protection of information, as well as the qualifications of accounting employees (insufficient training of company staff). It is concluded that the procedure for transferring primary documents in electronic form to other entities needs to be regulated, as well as to establish safeguards and control measures concerning the powers of use and access to electronic documents and electronic signatures. The following measures are proposed to organize the circulation of documents in the conditions of information and computer technologies: providing in the normative documents at the state level the possibility of compiling primary documents and accounting registers in electronic form and obligatory making copies of such documents on paper for other participants of business transactions and on the requirement of control bodies in accordance with the current legislation of Ukraine; to regulate the order of transmission of primary documents in electronic form, to ensure their long-term storage; establish safeguards and control over the movement and use of electronic documents and electronic signatures. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account