Abstract (ukr):
Проведено дослідження економічної та соціальної доцільності використання освітнього
фактора в процесі ресоціалізації засуджених та їх професійної придатності після звільнення з
місць позбавлення волі. Засуджені, які за власним бажанням можуть працювати у місцях
позбавлення волі, отримують певні професійні навички, але більшість з них не має професійної
освіти, що унеможливлює їх працевлаштування після звільнення. Враховуючи сучасні тенденції
імплементації зарубіжного досвіду використання установами виконання покарань професійно-
технічного навчання осіб, позбавлених волі, виникає потреба діагностування ефективності
інвестування освітніх програм для засуджених, які відбувають покарання за рішенням суду в
місцях позбавлення волі. Це дозволяє пришвидшити процес їх адаптації після звільнення з
виправних закладів, забезпечує можливість працевлаштування на регіональному ринку праці, і
підвищує соціальну ефективність функціонування кримінально-виконавчої системи України.
Отримана професійно-технічна освіта підвищує ймовірність працевлаштування засуджених,
що відбули термін покарання, і знижує ризик рецидиву, що є головним завданням реалізації
державної політики у цій сфері. Зниження рівня рецидивів у звільнених засуджених,
забезпечення їх професією та робочими місцями, все це має стати результатом здійснення
державних інвестицій в освіту засуджених у виправних закладах.