Abstract (ukr):
У кінці ХХІ століття економіка знань і глобалізація призводять до змін у сфері
вищої освіти. Характеризуючи сучасну Польщу, нами звернена увага на
різноманітність феноменів, які створюють цю реальність. Впливи на вищу освіту в
Польщі беруть свій початок з часів європейської інтеграції, динамічних змін в ринковій
економіці Польщі, формування відкритого суспільства. Витрати на освіту, культуру і
науку в польській стратегії більше розглядалися як інвестиції, ніж витрати на
споживання. Проте, витрати в цю сферу за останні десять років істотно не зросли.
Подібна політика у сфері вищої освіти не забезпечує його розвитку. Починаючи з 90-х
років в Польщі, ми спостерігаємо зростаючий інтерес у вищій освіті. Це результат
попиту економіки на висококваліфікованих працівників. Проте, створення і розвиток
ринку послуг освіти в Польщі були результатом не лише глобалізаційних змін, але
також змін в політичному законодавчому і соціальному розвитку в Польщі.
Модель вищої освіти відповідно до різних звітів економічних об'єктів і дослідників може
бути порівняна з моделлю бюрократії-олігархії. У наслідку цього, важливо забезпечити
оцінку стану вищої освіти в Польщі.