Abstract (ukr):
Винахід належить до вимірювальної техніки, може бути використаний для проведення гравіметричних вимірів на рухомій основі у геодезії, геології, інерціальних системах навігації. Авіаційна гравіметрична система для вимірювань аномалій прискорення сили тяжіння містить гравіметр, систему визначення поточних навігаційних параметрів і вимірювач поточної висоти, виходи яких підключені до входів бортової обчислювальної машини. Гравіметр встановлений на горизонтально стабілізованій платформі, осі якої забезпечені двигунами. Введені два лінійні акселерометри, розташовані на ГСП та підключені до входів БЦОМ, виходи якої підключені до входів двигунів. Чутливий елемент гравіметра розміщений у герметичному корпусі і виконаний у вигляді верхньої та нижньої металевих обкладок, розділених діелектриком. Верхня металева обкладка з'єднана з герметичним корпусом через перший ізолятор. Нижня металева обкладка з'єднана через другий ізолятор із пружною мембраною, до якої прикріплена сейсмічна маса. Технічним результатом винаходу є підвищення точності вимірювань аномалій прискорення сили тяжіння та надійності авіаційної гравіметричної системи.
Abstract (eng):
The invention relates to measuring engineering and can be used for gravimetric measurements on movable basis in geodesy, geology, inertial navigation systems. An aviation gravimetric system for measurements of abnormalities of acceleration of gravity force includes gravimeter, system for determination of current navigation parameters and device for measurement of present height, the outputs of those are connected to the inputs of the airborne computer. The gravimeter is installed on horizontal stabilized platform the axles of which are provided with movers. Two linear accelerometers are included, those are placed on the HSP and connected to the inputs of the ADCM the outputs of which are connected to the inputs of the engines. The sensitive element of the gravimeter is placed in hermetic body and is arranged as the upper and the lower metal plates separated with dielectric. The upper metal plate is connected to the hermetic body through the first insulator. The lower metal plate is connected through the second insulator to springy membrane to which seismic mass is attached. The technical result of the invention is in increase of accuracy of measurements of abnormalities of acceleration of gravity and reliability of aviation gravimetric system.