Abstract (ukr):
Розглянуто особливості формування конкурентних переваг підприємства, поглиблено
теоретичні та методичні основи формування конкурентних переваг. Оцінено підходи до
формування стійких та довгострокових конкурентних переваг.
Узагальнено вимоги, яким мають відповідати конкурентні переваги підприємства, а також
визначено фактори, від яких залежить можливість забезпечення конкурентних переваг.
Розроблено авторський підхід до визначення поняття «конкурентна стратегія
підприємства», запропоновано її розуміти як курс розвитку фірми, спосіб досягнення цілей, який
вона визначає для себе, керуючись власними міркуваннями в межах своєї політики,
використовуючи внутрішні та зовнішні конкурентні переваги.
Розроблено модель стратегічного управління розвитком підприємства на основі формування
конкурентних переваг. Запропонована модель дозволить врахувати максимально можливі
фактори, що впливають на процес розробки та реалізації стратегії, зменшать ризики.
Визначено, що важливим етапом стратегічного управління розвитком підприємства на основі
формування конкурентних переваг є управління змінами та опором змінам, що викликані впливом
факторів зовнішнього та внутрішнього середовища.