Abstract (ukr):
Відображено загальний стан діяльності ВНЗ України, зокрема тенденції в динаміці:
контингенту студентів у розрізі вступ/випуск, джерел фінансування, галузей освіти; кількості
ВНЗ у розрізі рівнів акредитації, типів та форм власності; відтоку вітчизняних студентів за
кордон та кількості іноземних студентів у вітчизняних вишах; кількісної та якісної
характеристики викладацького складу; витрат на вищу освіту та витрат на фінансування
одного студента, порівняно з витратами в інших країнах.
Практичну цінність містять результати ґрунтовного аналізу діяльності ВНЗ, які
розкривають сучасний стан та тенденції розвитку ВНЗ в умовах трансформації системи вищої
освіти України та її інтеграції у європейський освітній простір. Оцінка діяльності ВНЗ
свідчить про те, що реорганізація системи вищої освіти, яка нині триває, уже дає свої плоди,
головним з яких є зародження нових компетентностей вишів – самовиживання і саморозвитку
навіть у кризових умовах. Представлені результати дослідження покращують розуміння стану
і проблем діяльності ВНЗ, створюють підґрунтя для подальших розробок у сфері розбудови
вітчизняної системи освіти та підвищення якості підготовки молодих фахівців.