Анотація:
Досліджено особливості розвитку страхування в умовах поширення Інтернету.
Встановлено, що збільшення кількості абонентів мобільних мереж, користувачів Інтернету і соціальних мереж, а також власників смартфонів змінює процес ухвалення рішень щодо страхування, маркетинг страхових послуг та механізм взаємодії учасників страхових відносин. У результаті цього страхові компанії та посередники мають корегувати свої стратегії та впроваджувати інновації для збереження конкурентних переваг.
Розглянуто зарубіжний досвід функціонування P2P insurance (на прикладі «Friendsurance»), мікрострахування з використанням мобільних платіжних засобів (на прикладі «Kilimo Salama»), страхування кібер-ризиків (на прикладі «AIG») та можливості використання цифрових валют у страхуванні, зокрема Bitcoin.
За результатами вивчення питання запропоновано уточнити низку базових страхових термінів, серед яких грошовий внесок, порядок сплати страхових внесків, страхова подія та ризик, страховий посередник.