Abstract (ukr):
Розглянуто фактори, що всебічно характеризують сучасний оптовий ринок. Проаналізовано проблеми моделювання реального процесу ефективного управління комерційною діяльністю підприємств оптової торгівлі, що оперують великими партіями товарів у широкому асортименті в умовах неточної і недостатньої інформації та непрогнозованості ринкової ситуації. Вказані моделі характеризується нечіткими процесами прийняття рішень. На основі теорії нечітких множин побудована математична модель для знаходження районів ефективної комерційної діяльності підприємств оптової торгівлі в умовах реформованої економіки, тобто в умовах великомасштабного спаду випуску продукції, непередбачуваних цінових стрибків у суміжних галузях, різкого зросту частки імпортованої продукції та в умовах посиленої фінансової диференціації між підприємствами. Наведена модель діяльності оптового торговельного підприємства дозволяє визначити:
- оптимальний набір залежних споживачів, тобто таких, для яких дане оптове підприємство є практично єдиним постачальником;
- набір конкурентів – підприємств оптової торгівлі, які також поставляють свої товари тим самим споживачам, що і досліджуване підприємство;
- набір споживачів, які практично не користуються послугами досліджуваного підприємства.