Abstract (ukr):
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за
спеціальністю 08.00.09 – бухгалтерський облік, аналіз та аудит (за видами
економічної діяльності). – Житомирський державний технологічний університет
Міністерства освіти і науки України, Житомир, 2017.
Визначено поняття витрат на маркетингову діяльність, уточнено їх склад і
класифікацію. Удосконалено нормативно-правове забезпечення обліку витрат
маркетингової діяльності.
Запропоновано на підприємствах хлібопекарської галузі розробляти локальні
правові акти “Наказ про облікову політику на підприємстві” та “Положення про
організацію управлінського обліку” у частині обліку витрат маркетингової
діяльності, визначено елементи облікових політик фінансового й управлінського
обліку та перелік додатків до них. Розроблено робочий план рахунків, графік
документообігу, форми відомостей аналітичного обліку та форму зведеного “Звіту
про витрати маркетингової діяльності”. Обґрунтовано методику списання витрат
маркетингової діяльності.
Визначено, що оцінка маркетингових витрат є базовим напрямом аналізу
маркетингової діяльності. Запропоновано науково-методичний підхід до проведення
аналізу ефективності витрат маркетингової діяльності на підприємствах
хлібопекарської галузі.
Abstract (eng):
Thesis for obtaining the scientific degree – PhD in Economics on specialty 08.00.09
– Accounting, Analysis and Auditing (by the types of economic activity). – Zhytomyr
State Technological University of Ministry of Education and Science of Ukraine,
Zhytomyr, 2017.
Concept of marketing activity costs is determined, structure and classification of
marketing costs are specified. Directions of perfection of the current normative-legal
framework in providing accounting of expenses for marketing are formed.
It is proposed at the enterprises of the bakery industry to develop local legal acts
“Order on accounting policy at the enterprise” and “Regulation on the organization of
managerial accounting” as far as accounting of marketing activity costs, the elements of
accounting policies of financial and managerial accounting and the list of annexes. A
working plan of accounts, a document flow schedule, a recommended version of analytical
accounting information and a form of a marketing expenses report are developed. The
method of write-off of expenses of marketing activity is offered.
There has been evaluated that costs are to be a fundamental base for analysis in
marketing activity. Scientifically methodical approach to provide analysis of marketing
costs efficiency at the bakery industry enterprises is suggested.