Abstract (ukr):
Статтю присвячено гострим проблемам розвитку освітнього маркетингу в сучасному
українському суспільстві, його впливу на модернізацію національної системи освіти.
Охарактеризовано процес розвитку освітніх послуг в Україні. Авторами досліджено теоретичні
засади поняття «освітній маркетинг», а також значення маркетингової діяльності навчальних
закладів у досягнені їх комерційних та некомерційних цілей. Аргументовано висновок щодо
необхідності створення концепції надання освітніх послуг, яка має розпочинатися аналізом
попиту потенційних клієнтів, вивченням ринку освітніх послуг, дослідженням ринку праці,
маючи на меті розвиток та вироблення програм маркетингових заходів. Для цього має бути
створена система цільового ринку освіти, невід’ємною частиною якої є формування чіткого
профілю ринку за допомогою сегментування. Освітні заклади, з точки зору маркетингу,
формують пропозиції, надають послуги у просуванні як освітніх, так і супутніх послуг на ринок.
Проте сам ринок освітніх послуг має ряд невирішених питань, що невигідно відображаються на
якості наданих послуг. Відкритість системи освіти означає, що визначення її цілей не
обмежується державним замовленням, а розширюється потребами в освіті, які привносять
учні, їх батьки, учителі; програми задають базовий, тобто необхідний, орієнтир-мінімум,
загальне ядро знань, яке відкрите для доповнень, що залежать від культурних, регіональних,
етнічних та інших умов.