Abstract (ukr):
Стаття присвячена аналізу особливостей внутрішнього аудиту франчайзингової діяльності
як однієї з форм комерціалізації інтелектуальної власності. Обґрунтовано необхідність розробки
методики внутрішнього аудиту операцій з комерціалізації нематеріальних активів у системі
франчайзингових відносин. Обґрунтовано сутність комерціалізації об’єктів інтелектуальної
власності як нематеріальних активів та форми її прояву. Розглянуто етапи життєвого циклу
об’єктів інтелектуальної власності. Розкрито особливості нормативно-правового регулювання
франчайзингових операцій в Україні. Виділено і обґрунтовано напрями здійснення аудиту в сфері
франчайзингу. Виокремлено основні причини проведення внутрішнього аудиту франчайзингових
операцій. Розкрито основні етапи проведення їх внутрішнього аудиту. Обґрунтовано
особливості отримання доказів при здійсненні внутрішнього аудиту франчайзингових операцій за
виділеними об’єктами (нарахування та сплата роялті; придбання активів у авторизованих
дистриб’юторів; порядок нарахування і сплати рекламного збору; загальне дотримання вимог
франшизи).