Abstract (ukr):
Розглянуто особливості організації обліку за центрами відповідальності на підприємствах оптової торгівлі, що дозволяє конкретизувати відповідальність керівників структурних підрозділів за прийняття управлінських рішень, підвищити якість та точність планування діяльності й налагодити механізм стимулювання підвищення ефективності функціонування центрів відповідальності. Досліджено сутність поняття «центр відповідальності» та встановлено відсутність єдиного підходу до його трактування, систематизовано види центрів відповідальності та етапи організації обліку за центрами відповідальності на підприємствах оптової торгівлі. Охарактеризовано види центрів відповідальності підприємств оптової торгівлі та запропоновано документальне забезпечення координації діяльності центрів відповідальності. З метою здійснення оперативного контролю за належним виконанням делегованих повноважень центру відповідальності підприємства оптової торгівлі запропоновані форми внутрішньої звітності та порядок звітування центрів відповідальності за результатами їх функціонування.