Abstract (ukr):
Метою дослідження є виявлення особливостей понять «інвестиційний» та «інноваційний»
розвиток сфери освіти й встановлення їх співвідношення, що через необхідність визначення
стратегічних альтернатив є актуальним. У процесі дослідження для встановлення сутності й
особливостей термінів, вдосконалення понятійно-категоріального апарату інвестиційного
менеджменту в умовах освітньої сфери використано методи теоретичного узагальнення і
порівняння, аналізу та синтезу, метод наукової абстракції, системний підхід. Досліджено
трактування та особливості застосування понять «інвестиційний» та «інноваційний»
розвиток сфери освіти, що є різними за змістом (об’єктами, рушійними силами та умовами)
поняттями. Їх повне відокремлення недоцільно через те, що «інвестиційний» розвиток
забезпечує подальший «інноваційний» та є його головною умовою. Об’єднання цих категорій під
час досліджень залишає за межами ті аспекти інвестиційної діяльності, які не є
«інноваційними». Наукова новизна отриманих результатів полягає в обґрунтуванні визначення
поняття «інвестиційний розвиток сфери освіти», його особливостей й відмінностей від
«інноваційного». Практична значущість отриманих результатів полягає у забезпеченні більш
повного впровадження положень «Національної доктрини розвитку освіти» в діяльності
суб’єктів освітньої сфери.