Abstract (ukr):
Розглянуто сутність та особливості розвитку електронної торгівлі у світі та в Україні у
сучасних умовах. Визначено переваги та недоліки ведення електронної торгівлі, перспективи
розвитку та сприятливі фактори впливу. Ідентифіковано сутність, основні завдання,
інструменти Інтернет-маркетингу такі, як корпоративний сайт, контекстна реклама, медійна
реклама, реклама на віджетах, продукт-плейсмент в он-лайн іграх тощо та переваги їх
використання для сучасних українських підприємств за рахунок можливості економії часу та
мінімізації витрат. Визначено проблемні питання бухгалтерського відображення електронної
торгівлі, зокрема основні вимоги до оформлення документів. Виявлено, що для методики
бухгалтерського обліку важливими є питання: спосіб доставки товару до споживача та
моделювання оптимального логістичного ланцюга з метою мінімізації дорожньо-транспортних
витрат; ідентифікація веб-сайту як активу (нематеріального активу); здійснення розрахунків з
покупцями; повернення товару з різних причин. Стрімкий розвиток Інтернет-торгівлі впливає
на методику бухгалтерського обліку та економічний аналіз, формуючи нові завдання
моделювання поведінки суб’єкта економічної діяльності з метою отримання конкурентних
переваг.