Abstract (ukr):
Розглянуто поняття диверсифікації, диверсифікації експорту та імпорту, диверсифікації ЗЕД. Визначено важливість використання стратегії диверсифікації для покращання економічних показників та доведено, що диверсифікація дозволяє гнучко реагувати на зміни кон’юктури ринку та зменшити ризик, який може виникати при спеціалізації виробництва. За допомогою диверсифікації діяльності підприємства закріплюють свої конкурентні позиції на ринку. Поняття диверсифікації застосовується при формулюванні портфельної стратегії як один із чотирьох її компонентів, а саме як вектор росту або напрям майбутньої сфери діяльності підприємства. Запропоновані резерви, за рахунок яких можна досягти позитивного результату. Доведено, що за рахунок диверсифікації підприємство покращує свої економічні показники.