Показати скорочений опис матеріалу
| dc.contributor.author | Свірко, Світлана | |
| dc.contributor.author | Здибель, Іван | |
| dc.contributor.author | Svirko S. Zdybel I. | |
| dc.contributor.author | Svirko, S. | |
| dc.contributor.author | Zdybel, I. | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-10T11:33:52Z | |
| dc.date.available | 2025-11-10T11:33:52Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.uri | https://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8930 | |
| dc.description.abstract | У публікації опрацьовано загальні положення фінансового забезпечення діяльності НАТО в часовому та просторовому вимірах. На основі вивчення та аналізу фінансових правил НАТО проведено концептуалізацію фінансового забезпечення Альянсу та побудовано його модель. Вона містить: 1) мету, яку визначено як забезпечення реалізації місії НАТО, а також політичних, військових, економічних, наукових, культурних та інших цілей на тактичному, оперативному та стратегічному рівнях; 2) джерела формування ресурсів НАТО (за рахунок прямих та непрямих внесків); 3) види бюджетів (цивільний та військовий бюджети, Програма інвестицій у безпеку НАТО); 4) форми фінансового забезпечення (загальне та спільне фінансування, внески в натуральній формі та цільові фонди); 5) принципи фінансового забезпечення (традиційні принципи бюджетного процесу ЄС, а також принципи пропорційності та взаємозаліків; 6) інститути фінансового забезпечення НАТО (Північноатлантична Рада, Бюджетний та Інвестиційний комітети, керівники органів НАТО, Бюро НАТО з ресурсів, Міжнародний секретаріат НАТО, фінансові контролери, Рада з політики та планування ресурсів, Рада міжнародних аудиторів НАТО). Імплементація цієї моделі у практику фінансового забезпечення вітчизняної оборонної сфери значно прискорить інтеграцію України до структур НАТО. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk | uk_UA |
| dc.publisher | Державний університет "Житомирська політехніка" | uk_UA |
| dc.relation.ispartofseries | Society and Security;6(6) | |
| dc.subject | фінансове забезпечення | uk_UA |
| dc.subject | НАТО | uk_UA |
| dc.subject | цивільний бюджет | uk_UA |
| dc.subject | військовий бюджет | uk_UA |
| dc.subject | Програма інвестицій у безпеку НАТО | uk_UA |
| dc.subject | financial support | uk_UA |
| dc.subject | NATO | uk_UA |
| dc.subject | civilian budget | uk_UA |
| dc.subject | military budget | uk_UA |
| dc.subject | NATO Security Investment Program | uk_UA |
| dc.title | Модель фінансового забезпечення НАТО | uk_UA |
| dc.title.alternative | NATO Financial Support Model | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| dc.description.abstracten | The publication elaborates the general provisions of the financial support of NATO activities in time and space. Based on the study and analysis of NATO financial rules, a conceptualization of NATO financial support was carried out and a model of the latter was built, which includes the goal, which is defined as ensuring the implementation of the mission and political, military, economic, scientific, cultural and other goals of NATO at the tactical, operational and strategic levels, sources of NATO resource formation (through direct and indirect contributions), types of budgets (civilian and military budgets, NATO Security Investment Program), forms of financial support (general, joint contributions in kind and trust funds), principles of financial support (traditional principles of the EU budgetary process, as well as the principles of proportionality and netting), institutions of NATO financial support (North Atlantic Council, Budget and Investment Committees, heads of NATO bodies, NATO Resource Office, NATO International Secretariat, financial controllers, Resource Policy and Planning Board, NATO Board of International Auditors). Implementation of this model in the practice of financial support of the domestic defense sector will significantly accelerate Ukraine's integration into NATO structures. | uk_UA |