Electronic Repository

Особливості бачення дискреційних повноважень субʼєкта публічної адміністрації до та після прийняття закону про адміністративну процедуру

Show simple item record

dc.contributor.author Більчук, О.
dc.contributor.author Bilchuk, O.
dc.date.accessioned 2024-09-13T07:59:59Z
dc.date.available 2024-09-13T07:59:59Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8629
dc.description.abstract В статті здійснено вибірковий, ретроспективний аналіз наукових публікацій та аналітичних матеріалів, які висвітлювали дискреційні повноваження субʼєкта, який виконує функцій публічної адміністрації. Актуальність даного питання зумовлена набранням чинності Закону України № 2073-IX “Про адміністративну процедуру” (далі за текстом – Закон № 2073-IX) та адаптуванням законодавства України, процедур державних органів та посадових осіб, під вимоги вказаного Закону № 2073-IX. Позитивна потреба в дискреційних повноваженнях зумовлена тим, що за їх допомогою адміністративні процедури: - стають гнучкими в руках субʼєкта публічної адміністрації, тобто мають спроможність адаптуватися під конкретну життєву ситуацію; - залишаються дієвими при зміні обставин, субʼєкт публічної адміністрації, в межах своїх дискреційних повноважень, не зобовʼязаний чекати деталізованих інструкцій чи розʼяснень, для виконання функцій публічної адміністрації. Чим глибше, в тому числі історичному контексті, субʼєкт публічної адміністрації буде розуміти свої дискреційні повноваження, тим ефективніше та впевненіше він буде їх застосовувати. Чим ширше та багатогранніше він буде знати рамки своїх дискреційних повноважень, тим якіснішими будуть надані ним адміністративні послуги та ухвалені адміністративні рішення. Тому, на думку автора, будь-які альтернативні методичні підходи до роботи з дискреційними повноваження, на даний час є актуальними виходячи з того, що значна частина адміністративних процедур в Україні ще не адаптована під вимоги і принципи Закону № 2073-IX, а тому кожна нова точка зору буде давати їм комплексніше розуміння. В статті, основну увагу зосереджено історичному аспекту за допомогою якого здійснено спробу виявити специфічні особливості дискреційних повноважень, які передбачені Законом № 2073-IX. Також, перша частина статті присвячена загальному розумінні дискреційних повноважень та розвитку даного інституту серед правників-науковців та практиків-практиків. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Society and security;2-3(3)
dc.subject адміністративна процедура uk_UA
dc.subject закон про адміністративну процедуру uk_UA
dc.subject дискреційні повноваження uk_UA
dc.subject публічна адміністрація uk_UA
dc.subject administrative procedure uk_UA
dc.subject the law on administrative procedure uk_UA
dc.subject discretionary powers uk_UA
dc.subject public administration uk_UA
dc.title Особливості бачення дискреційних повноважень субʼєкта публічної адміністрації до та після прийняття закону про адміністративну процедуру uk_UA
dc.title.alternative Features of viewing the discretionary authorities of the subject of public administration before and after the adoption of the law on administrative procedure uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The article carries out a selective, retrospective analysis of scientific publications and analytical materials that highlight the discretionary powers of the entity performing the functions of public administration. The relevance of this issue is due to the entry into force of the Law of Ukraine No. 2073-IX "On Administrative Procedure" (from now on referred to as Law No. 2073-IX) and the adaptation of the legislation of Ukraine, the procedures of state bodies and officials, to the requirements of the specified Law No. 2073-IX. The positive need for discretionary powers is determined by the fact that with their help administrative procedures: - become flexible in the hands of the subject of public administration, i.e. can adapt to a specific life situation; - remain effective in the event of a change in circumstances (let's say legislation), the subject of public administration, within the framework of its discretionary powers, is not obliged to wait for detailed instructions or explanations to perform the functions of public administration. The more deeply, including in the historical context, the more the subject of public administration will understand his discretionary powers, the more effectively and confidently he will apply them. The wider and more multifaceted he will know the scope of his discretionary powers, the better the administrative services he will provide and the administrative decisions will be made. Therefore, in the opinion of the author, any alternative methodical approaches to working with discretionary powers are currently relevant based on the fact that a significant part of administrative procedures in Ukraine has not yet been adapted to the requirements and principles of Law No. 2073-IX, and therefore each a new perspective will give them a more comprehensive understanding. In the article, the main attention is focused on the historical aspect, with the help of which an attempt was made to reveal the specific features of discretionary powers, which are provided for by Law No. 2073-IX. Also, the first part of the article is devoted to the general understanding of discretionary powers and the development of this institute among legal scholars and practitioners. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account