Анотація:
У статті визначено необхідність переходу до циркулярної економіки на принципах стійкого розвитку, а також окреслені основні переваги впровадження екологічної культури та відповідальності в умовах циркулярної економіки. Сьогодні, як звітність зі стійкого розвитку, так і звітність з корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) мають високий рівень популярності серед бізнесу, але з акцентами на різні аспекти. Звітність зі стійкого розвитку зосереджується на екологічній стійкості та інтеграції з фінансовими показниками, тоді як КСВ має сильніші зв’язки з корпоративною етикою, впливом на спільноту та внутрішньою культурою компаній. Обидва підходи важливі для сучасних компаній, що прагнуть відповідати зростаючим очікуванням споживачів. Сучасні споживачі та інвестори все більше цікавляться екологічними та соціальними аспектами діяльності підприємств. Саме стійка звітність дозволяє підприємствам краще ідентифікувати та управляти екологічними ризиками та можливостями, що підвищує їх загальну ефективність та стійкість. Встановлено, що Звіт зі стійкого розвитку охоплює ширший спектр тем, включаючи екологічну, соціальну та економічну стійкість. Він зосереджений на довгострокових цілях та впливі діяльності підприємства на стійкість розвитку. Саме Звіт зі стійкого розвитку може бути спрямований на більш специфічну аудиторію, яка включає інвесторів, регуляторів, суспільство та інших учасників ринку, які зацікавлені в довгостроковій стійкості та економічній ефективності компанії. На основі аналізу даних встановлено зростаючу тенденцію усвідомлення та інтеграції стійкого розвитку в українському бізнесі, а також збільшення кількості компаній, які публікують звіти у цій сфері. Так, українські підприємства реалізують значну кількість ініціатив і проєктів з корпоративної соціальної та екологічної відповідальності, які роблять посильний внесок у реалізацію цілей стійкого розвитку. Встановлено, що переважна їх частина спрямовується на вирішення соціальних проблем громад, в яких працює бізнес, і переважно, це ініціативи локального характеру. Також, дослідження свідчать про зростання усвідомлення та застосування екологічних ініціатив серед українських компаній. Але, відсутність більш конкретної співставної інформації не дозволяє провести прозорий аналіз екологічної діяльності компаній. Запропоновані інструменти, які можуть допомогти українським компаніям підвищити рівень прозорості та довіри до їх звітності зі стійкого розвитку Саме прозорість таких звітів має допомагати бізнесу вигравати довіру інвесторів та споживачів.
Анотація (англ.):
The article identifies the need for transition to a circular economy based on the principles of sustainable development and outlines the main advantages of introducing environmental culture and responsibility in a circular economy. Today, both sustainability reporting and corporate social responsibility (CSR) reporting are very popular among businesses, but with different emphases on different aspects. Sustainability reporting focuses on environmental sustainability and integration with financial performance, while CSR has stronger links to corporate ethics, community impact and internal company culture. Both approaches are important for modern companies seeking to meet growing consumer expectations. Consumers and investors are increasingly interested in the environmental and social aspects of businesses. Sustainable reporting allows companies to better identify and manage environmental risks and opportunities, which increases their overall efficiency and sustainability. It is established that the Sustainability Report covers a wider range of topics, including environmental, social and economic sustainability. It focuses on long-term goals and the impact of the company’s activities on sustainability. It is the Sustainability Report that can be targeted at a more specific audience, including investors, regulators, society and other market participants interested in the long-term sustainability and economic performance of the company. Based on the data analysis, we have identified a growing trend of awareness and integration of sustainable development in Ukrainian business, as well as an increase in the number of companies that publish reports in this area. Thus, Ukrainian enterprises are implementing a significant number of corporate social and environmental responsibility initiatives and projects that make a significant contribution to the implementation of sustainable development goals. It has been established that the vast majority of them are aimed at solving social problems of the communities in which the business operates, and these are mainly local initiatives. The research also shows an increase in the awareness and application of environmental initiatives among Ukrainian companies. However, the lack of more specific and comparable information does not allow for a transparent analysis of companies’ environmental performance. The article proposes tools that can help Ukrainian companies increase the level of transparency and credibility of their sustainability reporting. It is the transparency of such reports that should help businesses win the trust of investors and consumers.