Electronic Repository

Шляхи зменшення похибки вимірювання витрат палив тепловим витратоміром

Show simple item record

dc.contributor.author Ільченко, А.В.
dc.contributor.author Багінський, О.О.
dc.contributor.author Ilchenko, A.V.
dc.contributor.author Bahinskyi, O.O.
dc.date.accessioned 2023-07-13T07:25:07Z
dc.date.available 2023-07-13T07:25:07Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8209
dc.description.abstract У роботі обґрунтовано необхідність та запропоновано можливі шляхи зменшення похибки вимірювання витрат палива за допомогою теплового витратоміра. Необхідність зменшення похибки виникає за специфічних умов експлуатації теплового витратоміра на транспортних засобах та вимогами, які до нього пред’являються в таких випадках, оскільки теплові витратоміри, як правило, орієнтовані на вузький діапазон вимірювання витрат палив та стаціонарні режими витрат, що не може бути прийнятим для транспортних двигунів внутрішнього згорання, які тривалий час працюють на змінних швидкісних і навантажувальних режимах. Розширення діапазону виміру витрат палив тепловим витратоміром запропоновано використанням послідовно аксіально встановлених його секцій з різними діаметрами. Сформульовано умову вибору співвідношення діаметрів секцій теплового витратоміра за умови перекриття всього можливого діапазону витрат палив транспортним двигуном внутрішнього згорання. Показано можливість отримання різних швидкостей руху палива в секціях теплового витратоміра, значення яких можуть відрізнятись у декілька разів. Проаналізовано шляхи впливу на показники радіального теплового потоку в тепловому витратомірі, що вплине на показники осьового теплового потоку, зробить їх більш інформативними, а це в свою чергу вплине на похибку вимірювання витрат палив. Для багатосекційного витратоміра сформульовано умову вибору розподілу температур зі мінімальною похибкою вимірювання. Її можна отримати за показаннями термоперетворювачів саме тій трубки багатосекційного теплового витратоміра, де виміряно максимальну сумарну різницю температур між всіма сусідніми термоперетворювачами. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічна інженерія;1(91)
dc.subject двигун внутрішнього згорання uk_UA
dc.subject витрата палива uk_UA
dc.subject тепловий витратомір uk_UA
dc.subject передача тепла uk_UA
dc.subject радіальний тепловий потік uk_UA
dc.subject осьовий тепловий потік uk_UA
dc.subject термоперетворювач uk_UA
dc.subject нагрівальний елемент uk_UA
dc.subject internal combustion engine uk_UA
dc.subject fuel consumption uk_UA
dc.subject heat flow meter uk_UA
dc.subject heat transfer uk_UA
dc.subject radial heat flow uk_UA
dc.subject axial heat flow uk_UA
dc.title Шляхи зменшення похибки вимірювання витрат палив тепловим витратоміром uk_UA
dc.title.alternative Ways to reduce the error of measuring fuel consumption with a heat flowmeter uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The work substantiates the need and suggests possible ways to reduce the error of measuring fuel consumption using a heat flow meter. The need to reduce the error arises under the specific conditions of operation of the heat flow meter on vehicles and the requirements placed on it in such cases, since heat flow meters are usually focused on a narrow range of fuel flow measurement and stationary flow modes, which cannot be accepted for transport internal combustion engines that operate for a long time at variable speed and load modes. Expansion of the range of measurement of fuel consumption with a heat flowmeter is proposed by the use of sequentially axially installed sections with different diameters. The condition for choosing the ratio of the diameters of the sections of the heat flowmeter is formulated, provided that the entire possible range of fuel consumption is covered by the internal combustion transport engine. The possibility of obtaining different speeds of fuel movement in sections of the heat flowmeter, the values of which can differ several times, is shown. The ways of influencing the indicators of the radial heat flow in the heat flow meter have been analyzed, which will affect the indicators of the axial heat flow, make them more informative, and this, in turn, will affect the error in the measurement of fuel losses. For a multi-section flow meter, a condition for choosing a temperature distribution with a minimum measurement error is formulated, it can be obtained from the readings of the thermotransducers of that particular tube of the multi-section heat flow meter, where the maximum total temperature difference between all adjacent thermotransducers was measured. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account