dc.contributor.author |
Савіцький, Р.С. |
|
dc.contributor.author |
Savitskyi, R.S. |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-12T10:06:30Z |
|
dc.date.available |
2023-07-12T10:06:30Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8204 |
|
dc.description.abstract |
Освіта під час війни отримала нові виклики, які суттєво впливають на формування нових поглядів на проблеми, що вже існують. Українці зіткнулися з великою кількістю барʼєрів, спричинених війною, тому питання доступності постало дуже гостро. У статті проаналізовано стан вебсторінок навчальних закладів України. Аналіз проведено за допомогою стороннього рішення WAVE Web Accessibility Evaluation Tools, що дало змогу сконфігурувати параметри перевірки та провести дослідження й групування проблем на вебресурсах. Для візуального відображення отриманих даних було створено сайт. Для його розробки використовувалися сучасні технології: HTML (HyperText Markup Language), CSS (Cascading Style Sheets), Javascript, React, NodeJS. Сформовано статистику за показниками, як-от: помилки структури сторінки, невідповідність контрасту, помилки WAI-ARIA (Web Accessibility Initiative – Accessible Rich Internet Applications), невідповідні повідомлення, покращення, критичні аспекти. Також прораховано відсоткові співвідношення всіх та критичних помилок до кількості елементів на сторінках. У результаті дослідження було знайдено та проаналізовано 299 головних сторінок вебсайтів навчальних закладів відповідно до Всеукраїнського реєстру навчальних закладів освіти, а також сформовано модель даних для подальшого дослідження. Провівши тестування моделі, було виявлено найбільш доступні ресурси з точки зору технологій, типів сторінок, підходів та практик. Програмний комплекс має змогу аналізувати залежності складності вебресурсу від кількості помилок. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Державний університет "Житомирська політехніка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Технічна інженерія;1(91) |
|
dc.subject |
вебдоступність |
uk_UA |
dc.subject |
безбарʼєрність |
uk_UA |
dc.subject |
вебпортал |
uk_UA |
dc.subject |
освітні платформи |
uk_UA |
dc.subject |
web accessibility |
uk_UA |
dc.subject |
barrier-free |
uk_UA |
dc.subject |
web portal |
uk_UA |
dc.title |
Безбарʼєрність вебпорталів освітніх навчальних закладів України |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Web Accessibility of Educational Institutions’ Portals in Ukraine |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstracten |
Education during wartime has faced new challenges that significantly impact the formation of new perspectives on existing issues. Ukrainians have encountered numerous barriers caused by the war, making the question of accessibility a pressing concern. This article analyzes the state of Ukrainian educational institutions’ webpages. The analysis was conducted using the third-party solution WAVE Web Accessibility Evaluation Tools, enabling the configuration of verification parameters and the investigation and grouping of issues on web resources. A website was created to visually display the collected data. Modern technologies were utilized in its development, including HTML (HyperText Markup Language), CSS (Cascading Style Sheets), Javascript, React, and NodeJS. Statistics were generated for various indicators, such as page structure errors, contrast inconsistencies, WAI-ARIA (Web Accessibility Initiative – Accessible Rich Internet Applications) errors, inappropriate notifications, improvements, and critical aspects. Additionally, the percentage ratios of all and critical errors to the number of elements on the pages were calculated. As a result of the research, 299 main webpages of educational institutions were found and analyzed according to the All-Ukrainian Register of Educational Institutions, and a data model for further investigation was developed. By testing the model, the most accessible resources were identified from the standpoint of technologies, page types, approaches, and practices. The software suite can analyze the dependency of a web resource’s complexity on the number of errors. |
uk_UA |