Electronic Repository

Моделювання витрати палива альтернативних дизельних палив для автомобільного транспорту

Show simple item record

dc.contributor.author Колодницька, Р.В.
dc.contributor.author Kolodnytska, R.V.
dc.date.accessioned 2023-07-07T11:33:01Z
dc.date.available 2023-07-07T11:33:01Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8187
dc.description.abstract Обмеження використання автомобілів, що споживають дизельне паливо в Європі, які мають великі викиди оксидів азоту, приводить до того, що такі автомобілі все більше і більше завозяться на територію України. Автомобільний транспорт з дизельними двигунами стає одним із найбільших забруднювачів повітря в Україні з усього автомобільного транспорту. Найбільш розповсюдженим замінником дизельного палива у Європі є біодизель (дизельне біопаливо), яке, як правило, додається у дизельне паливо. Використання біодизельного палива в автомобільному транспорті пов’язано з деяким збільшенням оксидів азоту і витрати палива. Біодизель має більшу густину і, як правило, більше цетанове число і меншу теплоту згоряння, ніж дизельне паливо. Витрата палива для ТЗ, як правило, вимірюється експериментально. Але у випадку використання нових альтернативних палив потрібна оцінка витрати цього палива порівняно з дизельними паливом. Адаптації моделей витрати палива до альтернативних дизельних палив потребують додаткових досліджень. Ще не до кінця зрозумілий вплив характеристик альтернативних палив на його витрату. Отже, дослідження в цій області є досить актуальними, особливо у час воєнних дій, коли потрібно економити як паливо, так і енергію, яка витрачається на експериментальні дослідження. У роботі розглянуто моделі витрати палива в застосуванні до альтернативних дизельних палив. Проаналізовано вплив характеристик дизельного біопалива на його витрату. Розраховано значення цетанових чисел, густини і теплоти згоряння для молекул, з яких складається дизельне біопаливо з утилізованої соняшникової олії. Запропоновано нові коефіцієнти в моделі витрати палива, які показують кращий збіг з експериментальними даними, ніж попередня модель. Підраховані також витрати енергії у випадку використання дизельного палива та біодизеля в автомобільному транспорті. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічна інженерія;1(91)
dc.subject автомобільний транспорт uk_UA
dc.subject витрата палива uk_UA
dc.subject дизельне альтернативне паливо uk_UA
dc.subject біодизель uk_UA
dc.subject паливна економічність uk_UA
dc.subject цетанове число uk_UA
dc.subject road transport uk_UA
dc.subject fuel consumption uk_UA
dc.subject diesel alternative fuel uk_UA
dc.subject biodiesel uk_UA
dc.subject fuel economy uk_UA
dc.subject cetane number uk_UA
dc.title Моделювання витрати палива альтернативних дизельних палив для автомобільного транспорту uk_UA
dc.title.alternative Simulation of fuel consumption of alternative diesel fuels for road transport uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten Restriction of the diesel fuel for road car in Europe, which have large emissions of nitrogen oxides, leads to the fact that such cars are increasingly imported into Ukraine. Transport with diesel engines is becoming one of the largest air pollutants in Ukraine from all road transport. The most common substitute for diesel fuel in Europe is biodiesel, which is usually added to diesel fuel. The use of biodiesel in road transport is associated with some increase in nitrogen oxides and fuel consumption. Biodiesel has a higher density and generally a higher cetane number and less calorific value than diesel. Fuel consumption for a vehicle, as a rule, is measured experimentally. But in the case of using new alternative fuels, an estimate of the consumption of this fuel compared to diesel fuel is required. Adaptations of fuel consumption models to alternative diesel fuels require additional research. The influence of the characteristics of alternative fuels on its consumption is not yet fully understood. Consequently, research in this area is quite relevant, especially during hostilities, when you need to save both fuel and energy spent on experimental research. The paper considers models of fuel consumption in application to alternative diesel fuels. The influence of characteristics of diesel biofuel on its consumption is analyzed. The values of cetane numbers, density and heat of combustion for molecules that make up diesel biofuel from utilized sunflower oil are calculated. New coefficients in the fuel consumption model are proposed, which show better coincidence with experimental data than the previous model. Energy consumption in case of using diesel fuel and biodiesel in road transport is also calculated. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account