Abstract (ukr):
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 «Експлуатація та ремонт засобів транспорту». – Державний університет «Житомирська політехніка» Міністерства освіти і науки України, Житомир, 2020.
У дисертації на підставі сукупності узагальнених наукових результатів вирішено актуальне завдання підвищення ефективності функціонування та безпеки експлуатації колісних тракторів шляхом удосконалення методу вібродіагносту-вання їх керованих мостів та обґрунтування його параметрів.
Встановлено взаємозв’язок між власними та вимушеними коливаннями керованого моста колісного трактора залежно від відхилення параметрів регулю-вання. Розроблено матрицю діагностування та на основі її синтезу формалізовано модель вібродіагностування вузлів керованого моста колісного трактора. Формалізовано емпіричні моделі, які характеризують зміну параметрів вібрації та коефіцієнтів віброприскорення і резонансної частоти вузлів розрегульованого керованого моста у статичному стані залежно від тиску повітря у шинах коліс і моментів загвинчування гвинтових пар, та додатково швидкості руху колісного трактора і мікропрофілю дорожнього покриття для дослідження як власних так і вимушених коливань у динамічному стані. Уточнено метод визначення не-справностей керованого моста на основі застосування спектрального аналізу з уточненими частковими і загальними середніми коефіцієнтами віброприскорення і резонансної частоти. Проведено оцінку розробленого методу і автоматизованої системи діагностування керованих мостів колісних тракторів у виробничих умовах.
Abstract (eng):
Dissertation for obtaining the candidate of technical sciences degree in specialty 05.22.20 «Operation and repair of transport means». – Zhytomyr Polytechnic State University of Ministry of Education and Science of Ukraine, Zhytomyr, 2020.
In the dissertation, on the basis of a set of generalized scientific results, the urgent problem of increasing the efficiency of functioning and safety of operation of tractors was solved by improving the method of vibration diagnostics of steered axles and substantiating its parameters.
The relationship between natural and forced oscillations of the steered axle of a wheeled tractor is established, depending on the deviation of the control parameters. The matrix of diagnostics is developed and on the basis of its synthesis the model of vibration diagnostics of the units of the steered axle of a wheeled tractor is formalized. Empirical models have been formalized that characterize the change in vibration parameters and vibration acceleration coefficients and resonance frequency of units of a misaligned steered axle in a static state, depending on the air pressure in the tires of the wheels and the screwing torque of screw pairs, and additionally the speed of the wheel tractor and the micro-profile of the road surface for studying both its forced vibrations in a dynamic state. A method for determining malfunctions of a steered axles has been refined based on the application of spectral analysis by refined partial and total average coefficients of vibration acceleration and resonance frequency. The evaluation of the developed method and the automated system for diagnosing the steered axles of tractors in production conditions has been carried out.