Abstract (ukr):
Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних положень і розробці
практичних рекомендацій з удосконалення організації та методики бухгалтерського
обліку діяльності підприємств в умовах ризику, спрямованих на мінімізацію негативних наслідків ризиків та ефективне управління діяльністю суб’єкта господарювання. У роботі уточнено зміст понять “ризик”, “професійний ризик бухгалтера”. Визначено складові ризику – подія, стан, умова невизначеності, які перебувають у випадковому зв’язку. Обґрунтовано, що ризики є видом фактів господарської діяльності підприємства, які представлені ризик-причиною (ймовірні наслідки) та ризик-наслідком (реальні наслідки). Удосконалено класифікацію ризиків на мікрорівні відповідно до видів діяльності суб’єкта господарювання. Встановлено вимоги до змісту інформації про ймовірні наслідки ризиків діяльності у бухгалтерській звітності. Удосконалено елементи організації бухгалтерського обліку в частині регулювання ступеня професійного ризику бухгалтера та організаційно-методичні положення внутрішнього бухгалтерського контролю господарської діяльності в умовах ризику.
Abstract (eng):
Thesis is dedicated to the grounding of theoretical grounds and working out practical
recommendations on improving the organization and methods of accounting for
company’s activity under risk, directed towards the minimization of the negative
consequences of risks and effective management of the company’s activity.
The concepts as follows “risks”, “professional accountant’s risk” have been
specified in the thesis. Such risk constituents as event, state, uncertainty which are in the
accidental connection have been determined. It has been grounded that risks are a kind of
business activity fact and are presented as risk-cause (possible consequences) and riskconsequence (real consequences). The classification of risks on the microlevel according to the types of business activity has been improved. The requirements to the information content concerning the possible consequences of business activity risks in reporting have been set. The elements of accounting organization in the pert of regulating the level of professional accountant’s risk as well as organization and methodic grounds of internal accounting control of business activity under risk have been improved.