Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8860
Title: Аналіз споживчого сприйняття та основних економічних аспектів ринку безалкогольного пива
Other Titles: Analysis of consumer perception and main economic aspects of the non-alcoholic beer market
Authors: Тарасюк, Г.М.
Чагайда, А.О.
Прилипко, О.І.
Tarasiuk, H.M.
Chahaida, A.O.
Prylypko, O.I.
Keywords: споживач
виробництво
ринок
ринок пива
продукція
споживання
споживче сприйняття
технологія виробництва
крафтове виробництво
якість продукції
здоров’я людини
consumer
production
market
beer market
products
consumption
consumer perception
production technology
craft production
product quality
human health
Issue Date: 2025
Publisher: Державний університет "Житомирська політехніка"
Series/Report no.: Економіка, управління та адміністрування;1(111)
Abstract: У статті проведено аналіз ринку пива та споживчого сприйняття його властивостей, зокрема і для безалкогольного пива. Аналіз показав, що після значного скорочення виробництва пива в Україні у 2022 році, обсяги почали відновлюватися у 2023 році. Однак рівень виробництва ще не досяг довоєнних показників. Зростання популярності безалкогольного пива стимулює виробників розширювати асортимент та впроваджувати нові технології для покращення смакових характеристик продукції. Ринок безалкогольного пива в Україні у 2024 році демонстрував позитивну динаміку, відображаючи загальні тенденції зростання у пивоварній галузі. Досліджено, що підвищений інтерес споживачів до безалкогольних напоїв насамперед пов’язаний із популяризацією здорового способу життя та бажанням споживачів мати альтернативу традиційному пиву. Встановлено, що споживачі стають все більш досвідченими та шукають продукти, що відповідають смаковим нотам і максимально наближені до звичайних типів пива, але процес деалкоголізації надає пиву інший смак і загальні сенсорні характеристики. Для визначення прийнятності вживання безалкогольного пива для молодих споживачів було проведено анкетування 448 респондентів віком від 18 до 29 років (47,6 % – чоловіки, 52,3 % – жінки). Ароматичні ноти, що респонденти вважають притаманними для характеристики алкогольного і безалкогольного пива, розглядалися на основі 7 ароматичних атрибутів (солодовий аромат, аромат хмелю, квітковий аромат, фруктовий аромат, аромат прянощів, аромат меду, аромат карамелі або скоринки хліба) і загальної інтенсивності сприйманого запаху. Встановлено, що якщо для алкогольного пива, безсумнівно, домінуючим ароматом є аромат хмелю, то безалкогольне пиво асоціюється із фруктовим і солодовим ароматом. При цьому загальна інтенсивність запаху для обох варіантів пива є приблизно однаковою. За результатами досліджень та прогнозування ринку встановлено, що сегмент безалкогольного пива в Україні продовжить зростати, випереджаючи темпи розвитку традиційного пивного ринку. Це зумовлено як зміною споживчих вподобань, так і активною діяльністю виробників, спрямованою на розширення асортименту та покращення якості продукції. Завдяки цьому компанії активно розвивають сегмент безалкогольного пива, реагуючи на зміну споживчих уподобань. Крім того, крафтові пивоварні також зауважують значне зростання продажів безалкогольного пива, що свідчить про розширення асортименту та задоволення попиту на різноманітні смаки.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8860
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3. Тарасюк.pdf737.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.