Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8860
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТарасюк, Г.М.-
dc.contributor.authorЧагайда, А.О.-
dc.contributor.authorПрилипко, О.І.-
dc.contributor.authorTarasiuk, H.M.-
dc.contributor.authorChahaida, A.O.-
dc.contributor.authorPrylypko, O.I.-
dc.date.accessioned2025-08-05T08:58:00Z-
dc.date.available2025-08-05T08:58:00Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8860-
dc.description.abstractУ статті проведено аналіз ринку пива та споживчого сприйняття його властивостей, зокрема і для безалкогольного пива. Аналіз показав, що після значного скорочення виробництва пива в Україні у 2022 році, обсяги почали відновлюватися у 2023 році. Однак рівень виробництва ще не досяг довоєнних показників. Зростання популярності безалкогольного пива стимулює виробників розширювати асортимент та впроваджувати нові технології для покращення смакових характеристик продукції. Ринок безалкогольного пива в Україні у 2024 році демонстрував позитивну динаміку, відображаючи загальні тенденції зростання у пивоварній галузі. Досліджено, що підвищений інтерес споживачів до безалкогольних напоїв насамперед пов’язаний із популяризацією здорового способу життя та бажанням споживачів мати альтернативу традиційному пиву. Встановлено, що споживачі стають все більш досвідченими та шукають продукти, що відповідають смаковим нотам і максимально наближені до звичайних типів пива, але процес деалкоголізації надає пиву інший смак і загальні сенсорні характеристики. Для визначення прийнятності вживання безалкогольного пива для молодих споживачів було проведено анкетування 448 респондентів віком від 18 до 29 років (47,6 % – чоловіки, 52,3 % – жінки). Ароматичні ноти, що респонденти вважають притаманними для характеристики алкогольного і безалкогольного пива, розглядалися на основі 7 ароматичних атрибутів (солодовий аромат, аромат хмелю, квітковий аромат, фруктовий аромат, аромат прянощів, аромат меду, аромат карамелі або скоринки хліба) і загальної інтенсивності сприйманого запаху. Встановлено, що якщо для алкогольного пива, безсумнівно, домінуючим ароматом є аромат хмелю, то безалкогольне пиво асоціюється із фруктовим і солодовим ароматом. При цьому загальна інтенсивність запаху для обох варіантів пива є приблизно однаковою. За результатами досліджень та прогнозування ринку встановлено, що сегмент безалкогольного пива в Україні продовжить зростати, випереджаючи темпи розвитку традиційного пивного ринку. Це зумовлено як зміною споживчих вподобань, так і активною діяльністю виробників, спрямованою на розширення асортименту та покращення якості продукції. Завдяки цьому компанії активно розвивають сегмент безалкогольного пива, реагуючи на зміну споживчих уподобань. Крім того, крафтові пивоварні також зауважують значне зростання продажів безалкогольного пива, що свідчить про розширення асортименту та задоволення попиту на різноманітні смаки.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;1(111)-
dc.subjectспоживачuk_UA
dc.subjectвиробництвоuk_UA
dc.subjectринокuk_UA
dc.subjectринок пиваuk_UA
dc.subjectпродукціяuk_UA
dc.subjectспоживанняuk_UA
dc.subjectспоживче сприйняттяuk_UA
dc.subjectтехнологія виробництваuk_UA
dc.subjectкрафтове виробництвоuk_UA
dc.subjectякість продукціїuk_UA
dc.subjectздоров’я людиниuk_UA
dc.subjectconsumeruk_UA
dc.subjectproductionuk_UA
dc.subjectmarketuk_UA
dc.subjectbeer marketuk_UA
dc.subjectproductsuk_UA
dc.subjectconsumptionuk_UA
dc.subjectconsumer perceptionuk_UA
dc.subjectproduction technologyuk_UA
dc.subjectcraft productionuk_UA
dc.subjectproduct qualityuk_UA
dc.subjecthuman healthuk_UA
dc.titleАналіз споживчого сприйняття та основних економічних аспектів ринку безалкогольного пиваuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of consumer perception and main economic aspects of the non-alcoholic beer marketuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe article analyzes the beer market and consumer perception of its properties, including non-alcoholic beer. The analysis showed that after a significant reduction in beer production in Ukraine in 2022, volumes began to recover in 2023. However, the production level has not reached pre-war levels yet. The growing popularity of non-alcoholic beer stimulates manufacturers to expand the range and introduce new technologies to improve the taste characteristics of products. The non-alcoholic beer market in Ukraine in 2024 demonstrated positive dynamics, reflecting general growth trends in the brewing industry. It was studied that the increased interest of consumers in non-alcoholic beverages is primarily associated with the popularization of a healthy lifestyle and the desire of consumers to have an alternative to traditional beer. It was found that consumers are becoming more sophisticated and are looking for products that match the taste notes and are as close as possible to conventional types of beer, but the dealcoholization process gives the beer a different taste and overall sensory characteristics. To determine the acceptability of non-alcoholic beer for young consumers, a survey was conducted of 448 respondents aged 18 to 29 (47.6 % – men, 52.3 % – women). The aromatic notes that respondents consider inherent in the characteristics of alcoholic and non-alcoholic beer were considered on the basis of 7 aromatic attributes (malt aroma, hop aroma, floral aroma, fruity aroma, spice aroma, honey aroma, caramel or bread crust aroma) and the overall intensity of the perceived smell. It was found that while for alcoholic beer the aroma of hops is undoubtedly the dominant aroma, then non-alcoholic beer is associated with fruity and malt aroma. At the same time, the overall intensity of the smell for both beer variants is approximately the same. According to the results of research and market forecasting, it has been established that the non-alcoholic beer segment in Ukraine will continue to grow, outpacing the pace of development of the traditional beer market. This is due to both changing consumer preferences and the active activities of manufacturers aimed at expanding the range and improving the quality of products. Due to this, companies are actively developing the non-alcoholic beer segment, responding to changing consumer preferences. In addition, craft breweries also note a significant increase in sales of non-alcoholic beer, which indicates an expansion of the range and satisfaction of demand for various tastes.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3. Тарасюк.pdf737.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.