Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8839
Title: Психолого-педагогічні умови адаптації обдарованих учнів до профільного навчання в умовах Наукового ліцею
Authors: Гетманська, М.О.
Циганенко-Дзюбенко, І.Ю.
Keywords: обдаровані учні
адаптація
профільне навчання
науковий ліцей
психологічний супровід
згуртованість
ментальне здоров’я
самоврядування
науково-дослідницька діяльність
Issue Date: 2025
Series/Report no.: Педагогічна Житомирщина;Спецвипуск №1
Abstract: У статті досліджено особливості психолого-педагогічного супроводу адаптації обдарованих учнів до профільного навчання у Відокремленому підрозділі «Науковий ліцей» Державного університету «Житомирська політехніка». Визначено структурні компоненти адаптаційного процесу (когнітивний, емоційно-ціннісний, мотиваційний, соціально-комунікативний), критерії та рівні його ефективності. Обґрунтовано психолого-педагогічні умови успішної адаптації обдарованих учнів до освітнього середовища наукового ліцею (створення психологічно безпечного середовища, системна індивідуалізація траєкторій розвитку, залучення до науково-дослідницької діяльності, активізація учнівського самоврядування). Представлено структурно-функціональну модель психологічного супроводу адаптації учнів, яка інтегрує інформаційно діагностичний, мотиваційний, розвивальний та рефлексивний компоненти. Розкрито практичний досвід створення психологічно сприятливої атмосфери через формування спільних цінностей та розбудову ефективної системи самоврядування. Особливу увагу приділено збереженню ментального здоров’я обдарованих учнів та розвитку їх саморегуляції.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8839
Appears in Collections:Викладачі університету

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.-Гетманська_Циганенко_Дзюбенко-6.pdf741.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.