Abstract (ukr):
У статті досліджено особливості психолого-педагогічного
супроводу адаптації обдарованих учнів до профільного навчання у Відокремленому
підрозділі «Науковий ліцей» Державного університету «Житомирська
політехніка». Визначено структурні компоненти адаптаційного процесу
(когнітивний, емоційно-ціннісний, мотиваційний, соціально-комунікативний),
критерії та рівні його ефективності. Обґрунтовано психолого-педагогічні умови
успішної адаптації обдарованих учнів до освітнього середовища наукового ліцею
(створення психологічно безпечного середовища, системна індивідуалізація
траєкторій розвитку, залучення до науково-дослідницької діяльності, активізація
учнівського самоврядування). Представлено структурно-функціональну модель
психологічного супроводу адаптації учнів, яка інтегрує інформаційно діагностичний, мотиваційний, розвивальний та рефлексивний компоненти.
Розкрито практичний досвід створення психологічно сприятливої атмосфери через
формування спільних цінностей та розбудову ефективної системи самоврядування.
Особливу увагу приділено збереженню ментального здоров’я обдарованих учнів та
розвитку їх саморегуляції.