Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8825
Title: Методики вимірювання ефективності статей маркетингових витрат на зовнішньоекономічну діяльність
Other Titles: Methods for measuring the effectiveness of marketing expenditure items for foreign economic activity
Authors: Близнюк, К.О.
Blyzniuk, K.O.
Keywords: зовнішньоекономічна діяльність
ефективність
маркетингові витрати
ЗЕД
маркетингова стратегія
прогнозування
управлінські рішення
диджиталізація
конкурентоспроможність
маркетингова діяльність
експорт
ефективність експорту
рентабельність
оцінка рентабельності
прибутковість
контроль
регресійний аналіз
математична модель
foreign economic activity
efficiency
marketing costs
marketing strategy
forecasting
management decisions
digitalization
competitiveness
marketing activity
export
export efficiency
cost effectiveness
cost effectiveness assessment
profitability
control
regression analysis
mathematical model
Issue Date: 2025
Publisher: Державний університет "Житомирська політехніка"
Series/Report no.: Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу;1(60)
Abstract: Маркетингові витрати є однією з найважливіших частин витрат діяльності підприємств під час здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Однак в умовах змінного ринкового середовища, нестабільності попиту і пошуку шляхів підвищення ефективності діяльності підприємства, вони є першою частиною витрат, які підлягають надмірному скороченню через нерозуміння їх важливості і невміння правильно оцінити ефективність здійснених маркетингових вкладень. У статті узагальнено теоретико-методичні підходи до визначення ефективності маркетингових витрат у зовнішньоекономічній діяльності в сучасних умовах. Охарактеризовано методики, що використовуються вченими для аналізу ефективності маркетингових витрат в зовнішньоекономічній діяльності. Згруповано методики за групами: загальновикористовувані; методи, що вимірюють маркетингові витрати в ефективності експорту; інтегровані сучасні методи. Наведено детальну характеристику, визначено переваги і недоліки кожного методу. Визначено, що підходи до оцінювання ефективності від маркетингових вкладень відрізняються у зарубіжних і вітчизняних авторів. Якщо перші орієнтовані на прибутковість і все, що з нею пов’язано, то другі – на визначення того внеску, який здійснюють маркетингові вкладення не тільки на рівні зовнішнього ринку, але й у контексті тієї користі, яку вони приносять для функціонування діяльності підприємства на внутрішньому ринку. Визначено, що використання конкретного методу залежить від специфіки діяльності підприємства, масштабів здійснення зовнішньоекономічної діяльності.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8825
Appears in Collections:Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1. Близнюк.pdf801.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.