Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8825
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБлизнюк, К.О.-
dc.contributor.authorBlyzniuk, K.O.-
dc.date.accessioned2025-05-28T08:38:32Z-
dc.date.available2025-05-28T08:38:32Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8825-
dc.description.abstractМаркетингові витрати є однією з найважливіших частин витрат діяльності підприємств під час здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Однак в умовах змінного ринкового середовища, нестабільності попиту і пошуку шляхів підвищення ефективності діяльності підприємства, вони є першою частиною витрат, які підлягають надмірному скороченню через нерозуміння їх важливості і невміння правильно оцінити ефективність здійснених маркетингових вкладень. У статті узагальнено теоретико-методичні підходи до визначення ефективності маркетингових витрат у зовнішньоекономічній діяльності в сучасних умовах. Охарактеризовано методики, що використовуються вченими для аналізу ефективності маркетингових витрат в зовнішньоекономічній діяльності. Згруповано методики за групами: загальновикористовувані; методи, що вимірюють маркетингові витрати в ефективності експорту; інтегровані сучасні методи. Наведено детальну характеристику, визначено переваги і недоліки кожного методу. Визначено, що підходи до оцінювання ефективності від маркетингових вкладень відрізняються у зарубіжних і вітчизняних авторів. Якщо перші орієнтовані на прибутковість і все, що з нею пов’язано, то другі – на визначення того внеску, який здійснюють маркетингові вкладення не тільки на рівні зовнішнього ринку, але й у контексті тієї користі, яку вони приносять для функціонування діяльності підприємства на внутрішньому ринку. Визначено, що використання конкретного методу залежить від специфіки діяльності підприємства, масштабів здійснення зовнішньоекономічної діяльності.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПроблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу;1(60)-
dc.subjectзовнішньоекономічна діяльністьuk_UA
dc.subjectефективністьuk_UA
dc.subjectмаркетингові витратиuk_UA
dc.subjectЗЕДuk_UA
dc.subjectмаркетингова стратегіяuk_UA
dc.subjectпрогнозуванняuk_UA
dc.subjectуправлінські рішенняuk_UA
dc.subjectдиджиталізаціяuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk_UA
dc.subjectекспортuk_UA
dc.subjectефективність експортуuk_UA
dc.subjectрентабельністьuk_UA
dc.subjectоцінка рентабельностіuk_UA
dc.subjectприбутковістьuk_UA
dc.subjectконтрольuk_UA
dc.subjectрегресійний аналізuk_UA
dc.subjectматематична модельuk_UA
dc.subjectforeign economic activityuk_UA
dc.subjectefficiencyuk_UA
dc.subjectmarketing costsuk_UA
dc.subjectmarketing strategyuk_UA
dc.subjectforecastinguk_UA
dc.subjectmanagement decisionsuk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectmarketing activityuk_UA
dc.subjectexportuk_UA
dc.subjectexport efficiencyuk_UA
dc.subjectcost effectivenessuk_UA
dc.subjectcost effectiveness assessmentuk_UA
dc.subjectprofitabilityuk_UA
dc.subjectcontroluk_UA
dc.subjectregression analysisuk_UA
dc.subjectmathematical modeluk_UA
dc.titleМетодики вимірювання ефективності статей маркетингових витрат на зовнішньоекономічну діяльністьuk_UA
dc.title.alternativeMethods for measuring the effectiveness of marketing expenditure items for foreign economic activityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenMarketing expenses are one of the most important parts of the costs of enterprises’ activities in the implementation of foreign economic activities. However, in the conditions of a changing market environment, unstable demand and the search for ways to improve the efficiency of the enterprise, they are the first part of costs that are the subject to excessive reduction due to a lack of understanding of their importance and not being able to correctly assess the effectiveness of marketing investments. The article summarizes theoretical and methodological approaches to determining the effectiveness of marketing expenses in foreign economic activity in modern conditions. The article describes the methods used by scientists to analyze the effectiveness of marketing costs in foreign economic activity. Methods are arranged into groups: commonly used; measuring marketing costs in export efficiency; integrated modern methods. A detailed description is given, and the advantages and disadvantages of each method are determined. It is determined that approaches to evaluating effectiveness differ from marketing investments among foreign and domestic authors. If the former are focused on profitability and everything related to it, then the latter are focused on determining the contribution that marketing investments make not only at the level of the foreign market, but also in the context of the benefits that they bring to the functioning of the enterprise in the domestic market. It is determined that the use of a specific method depends on the specifics of the enterprise’s activities, the scale of foreign economic activity.uk_UA
Appears in Collections:Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1. Близнюк.pdf801.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.