Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8359
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБегерський, Д.Б.-
dc.contributor.authorВітюк, І.В.-
dc.contributor.authorКоваль, А.О.-
dc.contributor.authorBeherskyi, D.B.-
dc.contributor.authorVitiuk, I.V.-
dc.contributor.authorKoval, A.О.-
dc.date.accessioned2024-02-19T09:42:54Z-
dc.date.available2024-02-19T09:42:54Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8359-
dc.description.abstractПредставлено результати аналізу впливу аеродинамічних характеристик автопоїзда на його паливну економічність. На основі аналізу відомих досліджень, рівняння балансу потужності та відомого рівняння шляхової витрати палива показано, що опір повітря суттєво впливає на показники паливної економічності. Проаналізувавши рівняння сили опору повітря з урахуванням відомих досліджень, зроблено висновки про те, що одним із ключових параметрів, які впливають на аеродинаміку автопоїзда, є відстань між кабіною і напівпричепом. Представлено результати комп’ютерного моделювання аеродинаміки дволанкового автопоїзда. Запропонована модель дає змогу показати, що відстань між кабіною та напівпричепом нелінійно впливає на сумарний опір повітря, виражений через приведений тиск. Така залежність дозволяє зробити припущення про можливість оптимізації вказаної відстані за критерієм мінімального опору повітря. Встановлено, що використання таких технологій, як аеродинамічні панелі, може суттєво покращити характеристики аеродинаміки автопоїзда, що зокрема буде позитивно впливати на паливну економічність та інші експлуатаційні характеристики автопоїзда. Наведено реальний приклад того, як зниження коефіцієнта легкості руху, який враховує зокрема і опір повітря, впливає на витрату палива. Показано, що зниження коефіцієнта легкості руху усього на 0,04 одиниці призводить до зменшення витрати палива на 11 %. Доведено, що вплив геометрії автопоїзда, а саме відстані між кабіною і напівпричепом, на показники аеродинаміки та паливної економічності потребує подальшого дослідження як шляхом комп’ютерного моделювання, так і шляхом досліджень фізичних моделей автопоїздів в аеродинамічній трубі.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічна інженерія;2(92)-
dc.subjectавтопоїздuk_UA
dc.subjectопір повітряuk_UA
dc.subjectпаливна економічністьuk_UA
dc.subjectнапівпричепuk_UA
dc.subjectкомп’ютерне моделюванняuk_UA
dc.subjectroad trainuk_UA
dc.subjectair resistanceuk_UA
dc.subjectfuel efficiencyuk_UA
dc.subjectsemi-traileruk_UA
dc.subjectcomputer simulationuk_UA
dc.titleЗалежність витрати пального від аеродинаміки автопоїздаuk_UA
dc.title.alternativeThe dependency of fuel consumption on the aerodynamics of a truckuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe results of the analysis of the influence of the aerodynamic characteristics of the road train on its fuel efficiency are presented. Based on the analysis of known studies, the power balance equation and the known equation of road fuel consumption, it is shown that air resistance has a significant effect on fuel economy indicators. Through the analysis of the air resistance equation and taking into account known studies, it was concluded that one of the key parameters that affect the aerodynamics of the road train is the distance between the cab and the semi-trailer. The results of computer modeling of the aerodynamics of a two-track road train are presented. Based on the proposed model, it is shown that the distance between the cabin and the semi-trailer has a non-linear effect on the total air resistance expressed through the reduced pressure. On the basis of this, an assumption was made about the possibility of optimizing the specified distance according to the criterion of minimum air resistance. It has been established that the use of such technologies as aerodynamic panels can significantly improve the aerodynamic characteristics of a road train, which, in turn, will have a positive effect on fuel economy and other operational characteristics of the road train. A real example of how a decrease in the coefficient of ease of movement, which also takes into account air resistance, affects fuel consumption. It is shown that a decrease in the coefficient of ease of movement by only 0.04 units leads to a decrease in fuel consumption by 11%. It was concluded that the influence of the geometry of the road train, namely the distance between the cab and the semi-trailer, on the indicators of aerodynamics and fuel efficiency requires further research both by computer modeling and by researching physical models of road trains in a wind tunnel.uk_UA
Appears in Collections:Технічна інженерія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf901.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.