Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКолодницька, Р.В.-
dc.contributor.authorKolodnytska, R.V.-
dc.date.accessioned2023-07-07T11:33:01Z-
dc.date.available2023-07-07T11:33:01Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8187-
dc.description.abstractОбмеження використання автомобілів, що споживають дизельне паливо в Європі, які мають великі викиди оксидів азоту, приводить до того, що такі автомобілі все більше і більше завозяться на територію України. Автомобільний транспорт з дизельними двигунами стає одним із найбільших забруднювачів повітря в Україні з усього автомобільного транспорту. Найбільш розповсюдженим замінником дизельного палива у Європі є біодизель (дизельне біопаливо), яке, як правило, додається у дизельне паливо. Використання біодизельного палива в автомобільному транспорті пов’язано з деяким збільшенням оксидів азоту і витрати палива. Біодизель має більшу густину і, як правило, більше цетанове число і меншу теплоту згоряння, ніж дизельне паливо. Витрата палива для ТЗ, як правило, вимірюється експериментально. Але у випадку використання нових альтернативних палив потрібна оцінка витрати цього палива порівняно з дизельними паливом. Адаптації моделей витрати палива до альтернативних дизельних палив потребують додаткових досліджень. Ще не до кінця зрозумілий вплив характеристик альтернативних палив на його витрату. Отже, дослідження в цій області є досить актуальними, особливо у час воєнних дій, коли потрібно економити як паливо, так і енергію, яка витрачається на експериментальні дослідження. У роботі розглянуто моделі витрати палива в застосуванні до альтернативних дизельних палив. Проаналізовано вплив характеристик дизельного біопалива на його витрату. Розраховано значення цетанових чисел, густини і теплоти згоряння для молекул, з яких складається дизельне біопаливо з утилізованої соняшникової олії. Запропоновано нові коефіцієнти в моделі витрати палива, які показують кращий збіг з експериментальними даними, ніж попередня модель. Підраховані також витрати енергії у випадку використання дизельного палива та біодизеля в автомобільному транспорті.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічна інженерія;1(91)-
dc.subjectавтомобільний транспортuk_UA
dc.subjectвитрата паливаuk_UA
dc.subjectдизельне альтернативне паливоuk_UA
dc.subjectбіодизельuk_UA
dc.subjectпаливна економічністьuk_UA
dc.subjectцетанове числоuk_UA
dc.subjectroad transportuk_UA
dc.subjectfuel consumptionuk_UA
dc.subjectdiesel alternative fueluk_UA
dc.subjectbiodieseluk_UA
dc.subjectfuel economyuk_UA
dc.subjectcetane numberuk_UA
dc.titleМоделювання витрати палива альтернативних дизельних палив для автомобільного транспортуuk_UA
dc.title.alternativeSimulation of fuel consumption of alternative diesel fuels for road transportuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenRestriction of the diesel fuel for road car in Europe, which have large emissions of nitrogen oxides, leads to the fact that such cars are increasingly imported into Ukraine. Transport with diesel engines is becoming one of the largest air pollutants in Ukraine from all road transport. The most common substitute for diesel fuel in Europe is biodiesel, which is usually added to diesel fuel. The use of biodiesel in road transport is associated with some increase in nitrogen oxides and fuel consumption. Biodiesel has a higher density and generally a higher cetane number and less calorific value than diesel. Fuel consumption for a vehicle, as a rule, is measured experimentally. But in the case of using new alternative fuels, an estimate of the consumption of this fuel compared to diesel fuel is required. Adaptations of fuel consumption models to alternative diesel fuels require additional research. The influence of the characteristics of alternative fuels on its consumption is not yet fully understood. Consequently, research in this area is quite relevant, especially during hostilities, when you need to save both fuel and energy spent on experimental research. The paper considers models of fuel consumption in application to alternative diesel fuels. The influence of characteristics of diesel biofuel on its consumption is analyzed. The values of cetane numbers, density and heat of combustion for molecules that make up diesel biofuel from utilized sunflower oil are calculated. New coefficients in the fuel consumption model are proposed, which show better coincidence with experimental data than the previous model. Energy consumption in case of using diesel fuel and biodiesel in road transport is also calculated.uk_UA
Appears in Collections:Технічна інженерія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf730.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.