Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7998
Title: Етика бізнесу як об’єкт наукового дослідження
Other Titles: Business ethics as an object of scientific research
Authors: Орлова, К.Є.
Бірюченко, С.Ю.
Orlova, K.Ye.
Biriuchenko, S.Yu.
Keywords: етика бізнесу
наукове дослідження
корпоративна соціальна відповідальність
управлінська етика
корпоративна етика
принципи етики бізнесу
business ethics
scientific research
corporate social responsibility
managerial ethics
corporate ethics
principles
Issue Date: 2022
Publisher: Державний університет "Житомирська політехніка"
Series/Report no.: Економіка, управління та адміністрування;1(99)
Abstract: Зростання рівня складності умов функціонування вітчизняних суб’єктів бізнесу робить особливий акцент на питання, які пов’язані із забезпеченням врахування не лише економічного, а й екологічного та соціального аспектів функціонування підприємства. З урахуванням зазначеного, статтю присвячено визначенню поняття «етика бізнесу» та його характерних властивостей у контексті проведення наукових досліджень в управлінських науках. Встановлено, що складність ідентифікації поняття «етика бізнесу» обумовлена відсутністю законодавчого тлумачення цього терміна, а також наявністю суміжних понять «корпоративна соціальна відповідальність», «корпоративна етика», «управлінська етика» тощо. З’ясовано, що «етика бізнесу» та «корпоративна соціальна відповідальність» є взаємообумовленими та взаємопов’язаними поняттями, у той час як категорії «корпоративна етика» та «управлінська етика» є підпорядкованими щодо етики бізнесу. На підставі дослідження закордонних та вітчизняних наукових публікацій сформульовано авторський підхід до тлумачення досліджуваної категорії. Запропоновано під етикою бізнесу розуміти систему цінностей, норм та правил поведінки, що врегульовують взаємовідносини у внутрішньому середовищі підприємства, а також комунікацію із зовнішніми стейкхолдерами та є інструментарієм для реалізації концепції корпоративної соціальної відповідальності. У статті визначено, що етика бізнесу охоплює широке коло відносин, як внутрішнього (між співробітниками суб’єкта бізнесу), так і зовнішнього (між суб’єктом бізнесу та зовнішніми стейкхолдерами) характеру. Обґрунтовано характеристику ключових сфер відносин, що становлять предмет етики бізнесу. Визначено, що формування етики бізнесу на засадах ефективності та раціональності передбачає дотримання відповідних принципів, до ключових з яких запропоновано такі: чесність, порядність, професійність, відповідальність, взаємоповага і толерантність, гармонія та збалансування.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7998
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11 Орлова.pdf504.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.