Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7998
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОрлова, К.Є.-
dc.contributor.authorБірюченко, С.Ю.-
dc.contributor.authorOrlova, K.Ye.-
dc.contributor.authorBiriuchenko, S.Yu.-
dc.date.accessioned2022-07-12T07:30:30Z-
dc.date.available2022-07-12T07:30:30Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7998-
dc.description.abstractЗростання рівня складності умов функціонування вітчизняних суб’єктів бізнесу робить особливий акцент на питання, які пов’язані із забезпеченням врахування не лише економічного, а й екологічного та соціального аспектів функціонування підприємства. З урахуванням зазначеного, статтю присвячено визначенню поняття «етика бізнесу» та його характерних властивостей у контексті проведення наукових досліджень в управлінських науках. Встановлено, що складність ідентифікації поняття «етика бізнесу» обумовлена відсутністю законодавчого тлумачення цього терміна, а також наявністю суміжних понять «корпоративна соціальна відповідальність», «корпоративна етика», «управлінська етика» тощо. З’ясовано, що «етика бізнесу» та «корпоративна соціальна відповідальність» є взаємообумовленими та взаємопов’язаними поняттями, у той час як категорії «корпоративна етика» та «управлінська етика» є підпорядкованими щодо етики бізнесу. На підставі дослідження закордонних та вітчизняних наукових публікацій сформульовано авторський підхід до тлумачення досліджуваної категорії. Запропоновано під етикою бізнесу розуміти систему цінностей, норм та правил поведінки, що врегульовують взаємовідносини у внутрішньому середовищі підприємства, а також комунікацію із зовнішніми стейкхолдерами та є інструментарієм для реалізації концепції корпоративної соціальної відповідальності. У статті визначено, що етика бізнесу охоплює широке коло відносин, як внутрішнього (між співробітниками суб’єкта бізнесу), так і зовнішнього (між суб’єктом бізнесу та зовнішніми стейкхолдерами) характеру. Обґрунтовано характеристику ключових сфер відносин, що становлять предмет етики бізнесу. Визначено, що формування етики бізнесу на засадах ефективності та раціональності передбачає дотримання відповідних принципів, до ключових з яких запропоновано такі: чесність, порядність, професійність, відповідальність, взаємоповага і толерантність, гармонія та збалансування.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономіка, управління та адміністрування;1(99)-
dc.subjectетика бізнесуuk_UA
dc.subjectнаукове дослідженняuk_UA
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectуправлінська етикаuk_UA
dc.subjectкорпоративна етикаuk_UA
dc.subjectпринципи етики бізнесуuk_UA
dc.subjectbusiness ethicsuk_UA
dc.subjectscientific researchuk_UA
dc.subjectcorporate social responsibilityuk_UA
dc.subjectmanagerial ethicsuk_UA
dc.subjectcorporate ethicsuk_UA
dc.subjectprinciplesuk_UA
dc.titleЕтика бізнесу як об’єкт наукового дослідженняuk_UA
dc.title.alternativeBusiness ethics as an object of scientific researchuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe growing complexity of the functioning conditions of domestic business entities places special emphasis on issues related to ensuring that not only economic, but also environmental and social aspects of the enterprise are taken into account. With this in mind, the article is devoted to the definition of “business ethics” concept and its characteristic features in the context of scientific research in managerial sciences. It has been established that the difficulty of identifying the concept of “business ethics” is conditioned by the lack of legal interpretation of this term, as well as by the presence of related concepts (corporate social responsibility, corporate ethics, managerial ethics, etc.). It has been found that business ethics and corporate social responsibility are interdependent and interrelated concepts, while the categories of “corporate ethics” and “managerial ethics” are subordinate to business ethics. Based on the study of foreign and domestic scientific publications, the authors’ approach to the interpretation of the studied category has been formulated. It is proposed to understand business ethics as a system of values, norms, and rules of behavior that regulate relations in the internal environment of the enterprise, as well as communication with external stakeholders and serve as a tool for implementing the concept of corporate social responsibility. The article defines that business ethics covers a wide range of relations, both internal (between employees of the business entity) and external (between the business entity and external stakeholders). The characteristics of the key spheres of relations that are the subject of business ethics has been substantiated. It has been determined that the formation of business ethics on the basis of efficiency and rationality involves compliance with relevant principles, the key of which are the following: honesty, decency, professionalism, responsibility, mutual respect and tolerance, harmony and balance.uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11 Орлова.pdf504.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.