Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7923
Title: ІТ-послуга: поняття та види для облікових цілей
Other Titles: IT service: concepts and types for accounting purposes
Authors: Замула, І.В.
Чижевська, Л.В.
Грабчук, І.Л.
Zamula, I.V.
Chyzhevska, L.V.
Hrabchuk, I.L.
Keywords: ІТ-послуга
ІТ-продукт
інформаційні технології
облік
IT service
IT product
information technology
accounting
Issue Date: 2021
Publisher: Державний університет "Житомирська політехніка"
Series/Report no.: Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу;2(49)
Abstract: Забезпечення ефективного управління ІТ-послугами вимагає чітко визначеної термінології, проте серед науковців відсутня єдність у цьому питанні. Мета статті полягає у розкритті сутності, основних характеристик та видів ІТ-послуг, які впливають на їх облікове відображення. Для досягнення поставленої мети було використано такі методи: аналіз та синтез, логічне узагальнення, порівняльне зіставлення, графічний метод. На основі аналізу наукових праць, в яких порушувалися питання трактування ІТ-послуг, визначено ключові характеристики цього поняття. Розкриття сутності ІТ-послуг неможливе без описання їх класифікації. У статті узагальнено види ІТ-послуг, що наводяться в працях вчених, та запропоновано здійснювати їх класифікацію за такими ознаками: спосіб надання (ІТ-консалтинг, ІТ-аутсорсинг, розробка програмного забезпечення, системна інтеграція), об’єкт надання (послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, з технічним забезпеченням, з обробкою та зберіганням електронної інформації). Встановлено, що ІТ-послуга для цілей бухгалтерського обліку відповідає ознакам, притаманним як усім послугам, так і має свої специфічні. Перелік цих ознак був розширений та представлений таким чином: нематеріальність; невіддільність від джерела; нетиповість; отримання доходу у виконавця або понесення витрат; забезпечення корисного результату у споживача ІТ-послуг; наявність спеціального програмного та технічного забезпечення в отримувача послуг; невідчутність ІТ-послуги до моменту одержання отримувачем кінцевого варіанта ІТ-продукту; невизначеність якості ІТ-послуги до її реалізації; складність у розрахунку остаточної ціни.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7923
Appears in Collections:Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4. Замула.pdf656 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.