Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7906
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКолодницька, Р.В.-
dc.date.accessioned2021-10-08T11:38:21Z-
dc.date.available2021-10-08T11:38:21Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7906-
dc.description.abstractЗниження випуску автомобілів з дизельними двигунами в Європі, для яких характерні великі викиди як оксидів азоту, так і вуглекислого газу, призводить до того, що автомобілі з цими двигунами все більше й більше продаються в Україні. В містах України все ще використовуються «маршрутні» автобуси з дизельними двигунами, і транспортні компанії намагаються замінити менші автобуси на більші з тим же самим дизельним двигуном. В такій ситуації використання біодизельного палива є перспективним для України. Цетанове число палива – одна із самих важливих характеристик палива, що свідчить про його здатність до згоряння в ДВЗ. Точне значення цетанового числа дизельного біопалива дуже важливе для моделювання характеристик згоряння цього палива. Цетанові числа дизельного біопалива та його компонентів є базою для розрахунків затримки займання цих палив. Переважно дизельне біопаливо має більші значення цетанового числа, ніж дизельне паливо. В роботі виконано аналіз цетанових чисел дизельних біопалив, що виготовлені з використаної олії. Запропоновано формулу для підрахунку цетанового числа таких палив з огляду на їх молекулярний склад. Одержано гарне узгодження даних моделювання цетанового числа з експерементальними даними за результатами спектрального аналізу палив. Підраховано цетанові числа для компонентів (метилових ефірів жирних кислот), з яких складається дизельне біопаливо. Для того, щоб уникнути поганого розпилювання, біодизельне паливо змішується з дизельним паливом. Відновлювальне дизельне паливо має меншу густину, але більші значення цетанового числа, ніж викопне дизельне паливо. Отже, дослідження паливних характеристик сумішей дизельного біопалива з відновлювальним паливом може бути темою наступних досліджень.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічна інженерія;1(87)-
dc.subjectавтомобільний транспортuk_UA
dc.subjectдизельне біопаливоuk_UA
dc.subjectбіодизельuk_UA
dc.subjectцетанове числоuk_UA
dc.subjectзатримка займанняuk_UA
dc.subjectroad transportuk_UA
dc.subjectdiesel biofueluk_UA
dc.subjectbiodieseluk_UA
dc.subjectcetane numberuk_UA
dc.subjectignition delayuk_UA
dc.titleМоделювання цетанового числа дизельних біопалив для автомобільного транспортуuk_UA
dc.title.alternativeModeling of biodiesel cetane number for motor transportuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenDeclining production of cars with diesel engines in Europe, which have both high nitrogen oxides, as and carbon dioxide emissions, leads to the fact that cars with these engines are increasingly sold in Ukraine. In the cities of Ukraine, «route» buses with diesel engines are still used and transport companies try to replace smaller buses with larger ones with the same diesel engine. In this situation, the use of biodiesel seems promising for Ukraine. Cetane fuel number is one of the most important characteristics that shows the ability of fuel to burn in the internal combustion engine. As a rule, biodiesel has higher cetane number than diesel fuel. The analysis of biodiesel cetane numbers made from used oil is performed in the work. The formula for calculating the cetane number of such fuels based on their molecular composition is proposed. A good agreement of cetane number modeling data with experimental data obtained by the results of spectral analysis of fuels was obtained. Cetane numbers are calculated for the components (methyl esters of fatty acids) that make up diesel biofuel. The exact value of the cetane number of biodiesel is very important for modelling the combustion characteristics of this fuel. Cetane numbers of diesel biofuels and their components are the basis for calculating the ignition delay of these fuels. To avoid poor spraying, biodiesel is mixed with diesel fuel. Renewable diesel fuel has a lower density but higher cetane number values than diesel fuel. Therefore, the study of combustion characteristics of mixtures of diesel biofuels with renewable fuels may be the subject of further research.uk_UA
Appears in Collections:Технічна інженерія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2 Колодницька +.pdf517.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.