Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7659
Title: Раціоналізація документообігу під час організації бухгалтерського обліку
Other Titles: Document flow improvement in the course of accounting procedures
Authors: Жиглей, І.В.
Лайчук, С.М.
Zhyhlei, I.V.
Laichuk, S.M.
Keywords: документ
документообіг
електронний документ
організація обліку
бухгалтерський облік
document
document flow
electronic document
accounting procedure
accounting
Issue Date: 2020
Publisher: Державний університет "Житомирська політехніка"
Series/Report no.: Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу: міжнародний збірник наукових праць;1(45)
Abstract: У процесі дослідження визначено наслідки неправильно організованого документообігу на підприємстві. Підкреслено збільшення ролі держави в регулюванні інформаційно-документальних відносин в Україні, але водночас і відсутність комплексного підходу в розробці правових норм, що стосуються електронного документообігу. Вирізнено основні принципи та завдання електронного документообігу. Підкреслено. що використання системи електронного документообігу передбачає низку ризиків, які стосуються організації бухгалтерського обліку: відсутність чіткого розмежування обов’язків і відповідальності працівників підприємства; слабка система захисту від несанкціонованого доступу до бази даних або її відсутність, необхідність забезпечення антивірусного захисту інформації, а також кваліфікації облікових працівників (недостатня підготовка персоналу підприємства). Зроблено висновок, що порядок передачі первинних документів в електронній формі іншим суб’єктам господарювання потребує врегулювання, а також встановлення заходів захисту та забезпечення контролю, які стосуються повноважень використання і доступу до електронних документів й електронних підписів. Запропоновано такі заходи щодо організації документообігу в умовах інформаційно-комп’ютерних технологій: передбачити в нормативних документах на державному рівні можливості складання первинних документів і облікових регістрів в електронній формі та обов’язкове виготовлення копій таких документів на паперових носіях для інших учасників господарських операцій і на вимогу органів, які здійснюють контроль відповідно до чинного законодавства України; врегулювати порядок передачі первинних документів в електронній формі, забезпечити можливість їх тривалого зберігання; встановити заходи захисту й забезпечення контролю за рухом і використанням електронних документів і електронних підписів.
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7659
Appears in Collections:Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3. Жиглей.pdf233.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.