Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОпанасюк, Євгеній Григорович-
dc.contributor.authorБегерський, Дмитро Богданович-
dc.contributor.authorМожаровський, Микола Мар´янович-
dc.contributor.authorОпанасюк, Олександр Євгенович-
dc.contributor.authorOpanasyuk, E.-
dc.contributor.authorBeherskyi, D.-
dc.contributor.authorMozharovskyi, M.-
dc.contributor.authorOpanasyuk, A.-
dc.date.accessioned2019-10-31T10:24:18Z-
dc.date.available2019-10-31T10:24:18Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7564-
dc.description.abstractПроаналізовано актуальність теми дослідження, визначено мету, завдання, предмет та об’єкт дослідження. Наведено аналіз відомих досліджень, що пов´язані із вивченням особливостей формування сили опору повітря при русі таких автотранспортних засобів, як магістральні автопоїзди. На основі аналізу стану вивченості питання про фактори впливу геометричних параметрів автопоїздів на аеродинамічний опір обгрунтовано актуальність досліджень, сформульовано їх мету і завдання. В результаті аналізу методів і засобів відомих досліджень визначено, що найбільш доцільним з точки зору вартості і трудомісткості є використання методу фізичного моделювання. Створено експериментальну установку у складі вентилятора, вирівнювача потоку повітря і масштабної моделі автопоїзда, змонтованих на пристосованій для цього рамі, а також пристрій для вимірювання сили опору повітря. Проведені аналітичні дослідження показали, що наявність зазорів між елементами автопоїзда (напівпричепа і причепа, тягача і причепа) суттєво впливають на величину сили опору повітря, а значить і на енерговитрати для їх подолання. Зазначено, що існуючі методи розрахунку величини сили опору повітря не враховують цієї особливості. Отримані результати експериментальних досліджень підтвердили необхідність усунення цих проміжків. Запропоновано заходи зі зниження сили опору повітря автопоїздів.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesВісник ЖДТУ.Серія: Технічні науки;1(83)-
dc.subjectавтопоїздuk_UA
dc.subjectсила опору повітряuk_UA
dc.subjectповітряний потікuk_UA
dc.subjectзавихрення потоку повітряuk_UA
dc.subjectroad trainuk_UA
dc.subjectair resistance forceuk_UA
dc.subjectair flowuk_UA
dc.subjectair flow swirlsuk_UA
dc.titleДослідження аеродинамічних показників автопоїзда методом фізичного моделюванняuk_UA
dc.title.alternativeThe study of the aerodynamic performance of a train using a physical simulation methoduk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe paper analyzes the topicality of the research topic, identifies goals, objectives, subject and object of research. The analysis of known studies related to the study of the characteristics of the formation of the air resistance force during the movement of such vehicles as long-haul trains is given. Based on the analysis of the state of knowledge of the issue about the factors influencing the geometric parameters of road trains on aerodynamic drag, the relevance of the study is substantiated, their goal and objectives are formulated. As a result of the analysis of the methods and means of known studies, it was determined that the use of the method of physical modeling would be the most appropriate from the point of view of cost and complexity. An experimental setup has been created, which consists of a fan, an air flow rectifier and a scale model of an articulated train mounted on a special frame, as well as a device for measuring the air resistance force. Analytical studies have shown that the presence of gaps between the elements of the train (semi-trailer and trailer, tractor and trailer) significantly affects the amount of air resistance force, and, consequently, the energy consumption to overcome it. It is shown that the existing methods for calculating the magnitude of the force of air resistance do not take into account these features. The results of experimental studies have confirmed the need to eliminate these gaps. The measures to reduce the force of air resistance of road trains are proposed.uk_UA
Appears in Collections:Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.