Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7363
Title: Формування методологічної матриці стратегічного аналізу підприємства
Other Titles: Formation of the methodological matrix of the strategic analysis of the enterprise
Authors: Виговська, Наталія Георгіївна
Саух, Ірина Василівна
Vygovskaya, N.H.
Saukh, I.V.
Keywords: стратегічний аналіз
методологічне забезпечення
методологічний вплив
strategic analysis
methodological support
methodological influence
Issue Date: 2018
Publisher: ЖДТУ
Series/Report no.: Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу: Міжнародний збірник наукових праць;1(39)
Abstract: Дослідженню методологічну матрицю стратегічного аналізу підприємства. Метою роботи є дослідження впливу методологічних змін у ХХ ст. на методологію стратегічного аналізу; критична оцінка та узагальнення наукових підходів до його методів. Оцінка наукових праць з аналізу дозволила визначити такі проблеми у методології стратегічного аналізу: неврахування особливостей стратегічного аналізу при формуванні його методів, що часто призводить до змішування методів фінансового (економічного, господарського) аналізу; неврахування того факту, що стратегічний аналіз містить, окрім способів та прийомів аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, способи та прийоми прогнозного аналізу, спрямовані на формування стратегії розвитку підприємства; ототожнення понять «спосіб», «прийом», «метод» аналізу; різноспрямованість та нечіткість ознак класифікації методів стратегічного аналізу; сліпе копіювання закордонних методів застосування прийомів та способів стратегічного аналізу, без урахування специфіки вітчизняних умов господарювання. Доведено доцільність використання системного підходу при формуванні методологічної конструкції стратегічного аналізу, що дозволить поєднати методологію, як науку про методи (широкий підхід до методів стратегічного аналізу) із методологією як сукупністю прикладних способів та прийомів аналізу (вузький підхід до методології). Використання системного підходу дозволить виділити три рівні методології стратегічного аналізу. Перший та другий рівні методології відповідають рівню науки, третій рівень – практики. При формуванні третього рівня спеціальних методів стратегічного аналізу застосовано підхід, що диференціює їх, залежно від етапів стратегічного аналізу (методи етапу аналізу середовища як зовнішнього, так і внутрішнього; методи прогнозного аналізу; методи варіантного аналізу).
URI: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7363
Appears in Collections:Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf503.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.