Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5514
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOvezgheldyyev, А.О.
dc.contributor.authorPrylypko, O.I.
dc.contributor.authorОвезгельдиєв, А.О.
dc.contributor.authorПрилипко, О.І.
dc.date.accessioned2017-01-06T09:33:43Z
dc.date.available2017-01-06T09:33:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5514
dc.description.abstractСтворена модель кількісної теорії планування і управління процесами підготовки висококваліфікованих фахівців, яка відповідає сучасним вимогам суспільства. В процесі побудови даної моделі розглянуто кількісні оцінки рейтингу навчальних дисциплін при формування навчального плану підготовки фахівця. Розглянуто процедуру формування загального списку навчальних дисциплін щодо вивчення питання стосовно їх включення до навчального плану. Сформульовано кількісні оцінки кожної навчальної дисципліни з загального списку у вигляді локального, абсолютного і відносного рейтингів. Також запропоновано методику відбору навчальних дисциплін відповідно до їх ранжування за рейтингом та враховуючи близькість дисциплін за змістом. Розглянуто процедуру розподілу навчального навантаження між дисциплінами, яка завершує всю процедуру формування навчального плану підготовки фахівця відповідно до спеціальності.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherЖДТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки;3(78)
dc.subjectmodeluk_UA
dc.subjectspecialistuk_UA
dc.subjectexpertuk_UA
dc.subjectthe curriculumuk_UA
dc.subjectratinguk_UA
dc.subjectdisciplineuk_UA
dc.subjectexaminationuk_UA
dc.subjectexpert evaluationuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectфахівецьuk_UA
dc.subjectекспертuk_UA
dc.subjectнавчальний планuk_UA
dc.subjectрейтингuk_UA
dc.subjectнавчальна дисциплінаuk_UA
dc.subjectекспертизаuk_UA
dc.subjectекспертна оцінкаuk_UA
dc.titleMODELS AND ALGORITHMS OF THE EXPERT PROCEDURE OF THE FORMATION OF THE CURRICULUM OF A SPECIALITYuk_UA
dc.title.alternativeМоделі і алгоритми експертної процедури формування навчального плану спеціальностіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenA model of quantitative theory of planning and management processes of preparation of highly qualified specialists that meets modern requirements of society is developed. In the process of constructing this model, quantitative evaluation of ranking of academic disciplines at the formation of the curriculum training specialist is studied. The paper considers the process of forming a general list of academic disciplines to study questions concerning their inclusion in the curriculum. A quantitative assessment of each academic discipline with a common list in the form of local, absolute and relative rankings is formulated. Also the method of selection of subjects according to their categorization by rating, and regarding the similarity of the disciplines is offered. The paper considers the process of distribution of the academic hours between the disciplines, which complete the entire process of formation of the curriculum of specialist training according to specialty.uk_UA
Appears in Collections:Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.Овезгельдиєв, Прилипко.pdf364.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.