Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5308
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКурганський, А.В.-
dc.contributor.authorЗащепкіна, Н.М.-
dc.contributor.authorKurhansky, A.V.-
dc.contributor.authorZashchepkyna, N.N.-
dc.date.accessioned2016-12-05T09:28:19Z-
dc.date.available2016-12-05T09:28:19Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5308-
dc.description.abstractЗдійснено дослідження щодо застосування бездротових натільних сенсорних мереж (WBAN) з метою виявлення механічних властивостей характерних для емоційної системи поведінки водія, положення його тіла та інших факторів, що здатні впливати на його функціональний стан, працездатність та надійність. Результати аналізу є актуальними для вдосконалення систем безпеки поряд із системами контролю стомлюванності, які працюють на дорогах з рівним покриттям та розміткою, що не є типовим для більшості доріг Західної Європи. Результати дослідження доводять перспективи в розвитку та розробці аналітичних систем при керуванні транспортними засобами та їх зв’язком з системою безпеки транспортних засобів, що знаходяться поруч, у реальному часі. Також важливим завданням є аналіз способу керування щодо розмежування адаптивного, поверхневого чи перманентного стану агресивності у діях водія.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЖДТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки;2(77)-
dc.subjectбездротові сенсорні мережіuk_UA
dc.subjectповедінка водіяuk_UA
dc.subjectстан водіяuk_UA
dc.subjectwireless sensor networksuk_UA
dc.subjectthe behavior of the driveruk_UA
dc.subjectcondition of the driveruk_UA
dc.titleМОНІТОРИНГ АКТИВНОСТІ ВОДІЯ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ БЕЗДРОТОВИХ СЕНСОРНИХ МЕРЕЖuk_UA
dc.title.alternativeMonitoring of a driver’s activity with the use of wireless sensor networksuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe research is carried out on the application of wearable wireless sensor networks (WBAN) to detect the mechanical properties characteristic of emotional system behavior of the driver, position of his body and other factors can influence its functional status, performance, and reliability. The results of the analysis are relevant for improvement of safety systems with control systems of fatigue that work on the roads with smooth coating and markings that is not typical of most roads in Western Europe. The results of the study prove that perspectives in the development and design of analytical systems for the management of vehicles and their communication with the security system of the neighboring vehicles in real time. Also important task is the analysis of the control method on the subject of adaptive differentiation, superficial or permanent condition of aggressiveness in the actions of the driver. Individual wearable monitoring based on wireless sensor networks (WBAN) allows to obtain the initial parameters for combination with existing security systems to better predict the behavior of the driver. Promising research on the development of analytical systems for detecting aggressiveness in driving a vehicle and their relationship with the system of security of the neighboring vehicles in real time. Also important is research on the analysis of the control method on the subject of adaptive differentiation, superficial or permanent condition of aggressiveness in the actions of the driver.uk_UA
Appears in Collections:Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22.pdf491.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.