Please use this identifier to cite or link to this item:
http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2867
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сахно, В.П. | - |
dc.contributor.author | Поляков, В.М. | - |
dc.contributor.author | Марчук, Р.М. | - |
dc.contributor.author | Гуменюк, П.О. | - |
dc.contributor.author | Sakhno, V.P. | - |
dc.contributor.author | Poljakov, V.M. | - |
dc.contributor.author | Marchuk, R.M. | - |
dc.contributor.author | Gumenyuk, P.A. | - |
dc.date.accessioned | 2016-04-15T08:40:57Z | - |
dc.date.available | 2016-04-15T08:40:57Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.uri | http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2867 | - |
dc.description.abstract | Проведеними дослідженнями встановлено, що при найбільш типовому повороті на 90° сідельно-причіпний автопоїзд, типу “B-double” і автопоїзд з підкатним візком “Dolly” задовольняють вимозі з величини габаритної смуги руху, проте на усталеній круговій траєкторії за обраних передаточних відношень приводів управління жоден з них не задовольняє вимогам DIRECTIVE 2002/7/EC. Із цього слідує, що для триланкових автопоїздів потрібен принципово другий привід управління, яким може бути подвійний привід управління. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | ЖДТУ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Вісник ЖДТУ: Серія: Технічні науки;3(62) Т.2 | - |
dc.subject | сідельні автопоїзди | uk_UA |
dc.subject | триланкові автопоїзди | uk_UA |
dc.title | ПОРІВНЯЛЬНА ОЦІНКА МАНЕВРЕНОСТІ ТРИЛАНКОВИХ АВТОПОЇЗДІВ | uk_UA |
dc.title.alternative | Comparative estimation of maneuverability тhree-links of lorry convoys | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.description.abstracten | By the lead {the carried out} researches it is established, that at the most typical turn on 900 saddle-hook-on lorry convoy, the lorry convoy such as «B-double» and the lorry convoy on carriage «Dolly» meet the requirements on a dimensional lane, however on a circular trajectory at the chosen transfer relations of drives of management any of them does not meet the requirements DIRECTIVE 2002/7/EC. This implies, that for three-links lorry convoys other drive of management is necessary essentially. | uk_UA |
Appears in Collections: | Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.