Показати скорочений опис матеріалу
| dc.contributor.author | Бегерський, Д.Б. | |
| dc.contributor.author | Вітюк, І.В. | |
| dc.contributor.author | Левківський, О.А. | |
| dc.contributor.author | Багінський, О.О. | |
| dc.contributor.author | Коваль, А.О. | |
| dc.contributor.author | Beherskyi, D.B. | |
| dc.contributor.author | Vitiuk, I.V. | |
| dc.contributor.author | Levkivskyi, O.A. | |
| dc.contributor.author | Bahinskyi, O.O. | |
| dc.contributor.author | Koval, A.O. | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-13T08:57:49Z | |
| dc.date.available | 2025-11-13T08:57:49Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.uri | https://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8932 | |
| dc.description.abstract | У статті досліджено вплив зміни максимального розміру кінцевого елемента динамічної сітки на точність обчислення сили аеродинамічного опору автопоїзда. Обчислення були виконані в середовищі Ansys Fluent, що дозволяє моделювати потоки повітря та їх взаємодію з об’єктами, зокрема з автопоїздом. Для аналізу було створено кілька варіантів сіток кінцевих елементів з різною грануляцією. Кожна з сіток була адаптована для моделювання аеродинамічних характеристик при різних умовах руху та швидкості автопоїзда. Динамічна сітка була вибрана, оскільки вона дозволяє змінювати структуру сітки під час симуляції, що важливо для точного відображення складних аеродинамічних процесів, таких як турбулентні потоки і змінні шоки на поверхнях. Для різних варіантів сітки проведено обчислення, починаючи з грубої сітки з великими елементами і поступово збільшуючи її точність до більш дрібних елементів. Під час кожного етапу обчислювалося значення сили аеродинамічного опору автопоїзда. Особливу увагу приділено аналізу залежності точності результатів від кількості елементів у сітці. Це дозволило визначити, за якої кількості елементів досягається стабільність у результатах обчислень, а подальше збільшення кількості елементів не призводить до значного поліпшення точності. Застосування методів відбору оптимального розміру елемента дозволяє значно скоротити час обчислень, зберігаючи високу точність результатів. Також були розглянуті можливі методи оптимізації сітки для зменшення обсягу обчислювальних ресурсів при збереженні точності результатів. Це дослідження дає змогу визначити оптимальні параметри сітки для виконання аеродинамічних розрахунків автопоїздів, зокрема для оцінки аеродинамічного опору, що є важливим для покращення енергоефективності та зменшення витрат пального у транспортних системах. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk | uk_UA |
| dc.publisher | Державний університет "Житомирська політехніка" | uk_UA |
| dc.relation.ispartofseries | Технічна інженерія;1(95) | |
| dc.subject | автопоїзд | uk_UA |
| dc.subject | сила опору повітря | uk_UA |
| dc.subject | аеродинаміка | uk_UA |
| dc.subject | комп’ютерне моделювання | uk_UA |
| dc.subject | витрата пального | uk_UA |
| dc.subject | linehaul train | uk_UA |
| dc.subject | air resistance force | uk_UA |
| dc.subject | aerodynamics | uk_UA |
| dc.subject | computer modeling | uk_UA |
| dc.subject | fuel consumption | uk_UA |
| dc.title | Незалежність динамічної сітки кінцевих елементів для розрахунків аеродинамічного опору магістральних автопоїздів | uk_UA |
| dc.title.alternative | Independence of the dynamic grid of finite elements for the calculation of the aerodynamic resistance of linehaul trains | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| dc.description.abstracten | The article investigates the effect of changing the maximum size of the finite element of the dynamic grid on the accuracy of calculating the aerodynamic drag force of a linehaul train. The calculations were performed in the Ansys Fluent environment, which allows modeling air flows and their interaction with objects, in particular with a linehaul train. Several variants of finite element grids with different granulations were created for the analysis. Each of the grids was adapted to simulate aerodynamic characteristics under different conditions of movement and speed of the linehaul train. The dynamic grid was chosen because it allows changing the grid structure during simulation, which is important for accurately reflecting complex aerodynamic processes, such as turbulent flows and variable shocks on surfaces. Calculations were performed for different grid variants, starting with a coarse grid with large elements and gradually increasing its accuracy to finer elements. At each stage, the value of the aerodynamic drag force of the linehaul train was calculated. Particular attention was paid to the analysis of the dependence of the accuracy of the results on the number of elements in the grid. This made it possible to determine at what number of elements stability is achieved in the calculation results, and a further increase in the number of elements does not lead to a significant improvement in accuracy. The use of methods for selecting the optimal element size allows us to significantly reduce the calculation time, while maintaining high accuracy of the results. Possible methods of optimizing the grid were also considered to reduce the amount of computing resources while maintaining the accuracy of the results. This study allows determining the optimal grid parameters for performing aerodynamic calculations of linehaul trains, in particular for estimating aerodynamic drag, which is important for improving energy efficiency and reducing fuel consumption in transport systems. | uk_UA |