ЕЛЕКТРОННИЙ АРХІВ

Study of the mechanism of rut formation during wheel movement in the soil

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Zabrodskyi, P.M.
dc.contributor.author Sheludchenko, B.А.
dc.contributor.author Yanovsky, V.А.
dc.contributor.author Забродський, П.М.
dc.contributor.author Шелудченко, Б.А.
dc.contributor.author Яновський, В.А.
dc.date.accessioned 2024-08-19T10:44:07Z
dc.date.available 2024-08-19T10:44:07Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8579
dc.description.abstract Інтенсифікація обробітку ґрунту з широким застосуванням сільськогосподарської техніки і багаторазові проходження техніки призводять до переущільнення ґрунту і погіршення умов вирощування сільськогосподарських культур. Найбільш широко в сучасній агротехніці використовується колісна техніка. В роботі досліджується напружений стан ґрунту і механізм утворення колії при русі колеса в ґрунті. Для експериментальних досліджень доцільним є представлення ґрунту як суцільного деформованого середовища, що має властивості пружності, в’язкості і пластичності. При дослідженнях застосовувалися метод скінчених елементів за допомогою програмного комплексу FEMAP with NX NASTRAN та метод фотопружності з використанням поляризаційно-проекційної установки ППУ-7. В якості оптично чутливого матеріалу використовувались епоксидна смола ЕД-6 отверджена метилтетрагідрофталевим ангідридом. Встановлено, що при русі колеса в ґрунті ґрунтовий потік, який набігає на колесо розділяється на дві частини. У верхній частині де переважають дотичні напруження відбувається зсув ґрунту і його накопичення перед колесом у вигляді наросту внаслідок бульдозерного ефекту. Нижче цього рівня, там де переважають нормальні напруження відбувається ущільнення ґрунту, тобто утворюється певне ущільнене ядро, частинки якого поступово переміщуються під колесо. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічна інженерія;1(93)
dc.subject wheel uk_UA
dc.subject soil uk_UA
dc.subject stressed-deformed state uk_UA
dc.subject track uk_UA
dc.subject колесо uk_UA
dc.subject ґрунт uk_UA
dc.subject напружено-деформований стан uk_UA
dc.subject колія uk_UA
dc.title Study of the mechanism of rut formation during wheel movement in the soil uk_UA
dc.title.alternative Дослідження механізму утворення колії при русі колеса в ґрунті uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten Intensification of soil cultivation with the extensive use of agricultural machinery and multiple passes of machinery leads to soil over-compaction and degradation in conditions for growing agricultural crops. Wheeled machinery is the most widely used in modern agriculture. This study examines the stress state of the soil and the mechanism of rut formation during wheel movement in soil. For experimental studies, it is appropriate to represent the soil as a continuous deformable medium with properties of elasticity, viscosity, and plasticity. The research utilized the finite element method, employing the FEMAP with NX NASTRAN software complex, as well as the photoelasticity method with the PPU-7 polarization-projection unit. ED-6 epoxy resin hardened with methyltetrahydrophthalic anhydride was used as an optically sensitive material. It was established that when the wheel moves in the soil, the soil flow that runs into the wheel is divided into two parts. In the upper part, where tangential stresses predominate, the soil shifts and accumulates in front of the wheel in the form of a growth as a result of the bulldozer effect. Below this level, where normal stresses prevail, soil densification occurs, meaning that a certain compacted core is formed, and its particles gradually shift under the wheel. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу