Electronic Repository

Моделювання цетанового числа дизельних біопалив для автомобільного транспорту

Show simple item record

dc.contributor.author Колодницька, Р.В.
dc.date.accessioned 2021-10-08T11:38:21Z
dc.date.available 2021-10-08T11:38:21Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7906
dc.description.abstract Зниження випуску автомобілів з дизельними двигунами в Європі, для яких характерні великі викиди як оксидів азоту, так і вуглекислого газу, призводить до того, що автомобілі з цими двигунами все більше й більше продаються в Україні. В містах України все ще використовуються «маршрутні» автобуси з дизельними двигунами, і транспортні компанії намагаються замінити менші автобуси на більші з тим же самим дизельним двигуном. В такій ситуації використання біодизельного палива є перспективним для України. Цетанове число палива – одна із самих важливих характеристик палива, що свідчить про його здатність до згоряння в ДВЗ. Точне значення цетанового числа дизельного біопалива дуже важливе для моделювання характеристик згоряння цього палива. Цетанові числа дизельного біопалива та його компонентів є базою для розрахунків затримки займання цих палив. Переважно дизельне біопаливо має більші значення цетанового числа, ніж дизельне паливо. В роботі виконано аналіз цетанових чисел дизельних біопалив, що виготовлені з використаної олії. Запропоновано формулу для підрахунку цетанового числа таких палив з огляду на їх молекулярний склад. Одержано гарне узгодження даних моделювання цетанового числа з експерементальними даними за результатами спектрального аналізу палив. Підраховано цетанові числа для компонентів (метилових ефірів жирних кислот), з яких складається дизельне біопаливо. Для того, щоб уникнути поганого розпилювання, біодизельне паливо змішується з дизельним паливом. Відновлювальне дизельне паливо має меншу густину, але більші значення цетанового числа, ніж викопне дизельне паливо. Отже, дослідження паливних характеристик сумішей дизельного біопалива з відновлювальним паливом може бути темою наступних досліджень. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічна інженерія;1(87)
dc.subject автомобільний транспорт uk_UA
dc.subject дизельне біопаливо uk_UA
dc.subject біодизель uk_UA
dc.subject цетанове число uk_UA
dc.subject затримка займання uk_UA
dc.subject road transport uk_UA
dc.subject diesel biofuel uk_UA
dc.subject biodiesel uk_UA
dc.subject cetane number uk_UA
dc.subject ignition delay uk_UA
dc.title Моделювання цетанового числа дизельних біопалив для автомобільного транспорту uk_UA
dc.title.alternative Modeling of biodiesel cetane number for motor transport uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten Declining production of cars with diesel engines in Europe, which have both high nitrogen oxides, as and carbon dioxide emissions, leads to the fact that cars with these engines are increasingly sold in Ukraine. In the cities of Ukraine, «route» buses with diesel engines are still used and transport companies try to replace smaller buses with larger ones with the same diesel engine. In this situation, the use of biodiesel seems promising for Ukraine. Cetane fuel number is one of the most important characteristics that shows the ability of fuel to burn in the internal combustion engine. As a rule, biodiesel has higher cetane number than diesel fuel. The analysis of biodiesel cetane numbers made from used oil is performed in the work. The formula for calculating the cetane number of such fuels based on their molecular composition is proposed. A good agreement of cetane number modeling data with experimental data obtained by the results of spectral analysis of fuels was obtained. Cetane numbers are calculated for the components (methyl esters of fatty acids) that make up diesel biofuel. The exact value of the cetane number of biodiesel is very important for modelling the combustion characteristics of this fuel. Cetane numbers of diesel biofuels and their components are the basis for calculating the ignition delay of these fuels. To avoid poor spraying, biodiesel is mixed with diesel fuel. Renewable diesel fuel has a lower density but higher cetane number values than diesel fuel. Therefore, the study of combustion characteristics of mixtures of diesel biofuels with renewable fuels may be the subject of further research. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account