Electronic Repository

Дослідження шумового навантаження та розробка комплексу шумознижуючих заходів на прикладі одного з мікрорайонів м. Житомир

Show simple item record

dc.contributor.author Гупалюк, Ю.І.
dc.contributor.author Шомко, Д.В.
dc.contributor.author Шомко, В.В.
dc.contributor.author Носик, О.В.
dc.contributor.author Давидова, І.В.
dc.contributor.author Gupalyuk, Yu.I.
dc.contributor.author Shomko, D.V.
dc.contributor.author Shomko, V.V.
dc.contributor.author Nosik, O.V.
dc.contributor.author Davidova, I.V.
dc.date.accessioned 2020-12-22T09:40:37Z
dc.date.available 2020-12-22T09:40:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7812
dc.description.abstract У сучасних умовах розвитку урбанізованих територій все більше зростає значущість захисту від шумового впливу. У зв’язку з індустріалізацією міст, зростанням кількості транспортних засобів, транспортної рухливості населення, ростом технічного оснащення міського господарства збільшуються рівні шумового забруднення. Для проведення досліджень було обрано один із мікрорайонів м. Житомира, віддалений від центра міста та частково оточений зеленою зоною, що зменшує ймовірність впливу інших прилеглих територій зі значним транспортним потоком на формування рівня шумового навантаження. На основі попереднього обстеження території мікрорайону було виявлено ключові ділянки, в яких потім проводилися виміри шуму. Головною вимогою до спектра ключових ділянок була рівномірність розміщення, охоплення всіх функціональних зон і можливість паралельного виміру шуму біля його джерела і всередині житлового кварталу. На основі статистичної обробки отриманих експериментальних даних розроблено картографічні моделі просторового розподілу шумового забруднення в межах мікрорайону. За результатами досліджень було виділено зони з різним рівнем шумового забруднення. Найбільший рівень шуму спостерігається поблизу місць виїзду автомобілів з провулків на головну дорогу. Кінцевим етапом проєкту стала розробка заходів зі зниження шумового навантаження на житлові будівлі та прибудинкові території. За результатами акустичних розрахунків визначено геометричні параметри екранів, надано вимоги щодо акустичних характеристик конструкції екрана і запропоновано базові конструкції, що відповідають таким характеристикам. Розрахункова ефективність екранів становить 7–8 дБ. Було проведено визначення проєктного рівня шуму із врахуванням заходів та створення проєктної карти шуму. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічна інженерія;2(86)
dc.subject шум uk_UA
dc.subject шумове забруднення uk_UA
dc.subject шумомір uk_UA
dc.subject карта шуму uk_UA
dc.subject звукопоглинальні конструкції uk_UA
dc.subject шумозахисний екран uk_UA
dc.subject рівень шуму uk_UA
dc.subject noise uk_UA
dc.subject noise pollution uk_UA
dc.subject sound level meter uk_UA
dc.subject noise map uk_UA
dc.subject sound-absorbing structures uk_UA
dc.subject noise shield uk_UA
dc.subject noise level uk_UA
dc.title Дослідження шумового навантаження та розробка комплексу шумознижуючих заходів на прикладі одного з мікрорайонів м. Житомир uk_UA
dc.title.alternative Noise load research and development of the complex of noise reduction measures on the example of the building estate in Zhitomir uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten In modern conditions of urbanized areas development, the importance of protection from noise exposure is increasing. In connection with the increase in the number of vehicles, industrialization of cities, the growth of transport mobility of the population, the growth of technical equipment of urban facilities, the levels of noise pollution are increasing. One of the building estates of Zhitomir was selected for research. It is remote from the city center and partially surrounded by a green zone, which reduces the likelihood of the influence of other nearby areas with significant traffic on the formation of the level of internal noise load. Based on a preliminary survey of the building estate, key areas were identified where noise measurements were then carried out. The main requirement for the spectrum of key areas was the uniformity of placement, coverage of all functional areas and the possibility of parallel noise measurement at its source and within a residential area. On the basis of statistical processing of the obtained experimental data, cartographic models of the spatial distribution of noise pollution within the building estate were developed. According to the research results, zones with different levels of noise pollution were identified. The highest noise level is observed near the places where cars leave the lanes for the main road. The final stage of the project was the development of measures to reduce the noise load on residential buildings and adjacent areas. Based on the results of acoustic calculations, the geometric parameters of the screens are determined, the requirements for the acoustic characteristics of the screen design are provided, and the basic designs that meet these characteristics are proposed. The design efficiency of the screens is 7–8 dB. The design noise level was determined taking into account the measures and the design map of the noise load was created. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account