Abstract (ukr):
Дисертаційна робота спрямована на удосконалення бухгалтерського обліку
діяльності туристичних операторів і туристичних агентів, процесу формування
собівартості туристичного продукту та удосконалення контрольних процедур на
туристичних підприємствах. У роботі виділено групи суб’єктів туристичної діяльності по відношенню до туристичного продукту. Розвинуто організаційно-методичні положення бухгалтерського обліку витрат на створення туристичного продукту в частині виділення в структурі витрат на виробництво основних калькуляційних статей. Удосконалено процес калькулювання собівартості туристичного продукту у
туроператорів. Розроблено теоретико-методичні положення бухгалтерського обліку
у туристичних агентів на основі аналізу дотримання принципу нарахування та
відповідності доходів і витрат. Удосконалено організаційно-методичні положення
внутрішнього контролю процесу формування собівартості туристичного продукту
у туристичного оператора, реалізації туристичних ваучерів турагентом і порядок
здійснення контролю за укладанням договорів і виконанням договірних зобов`язань у туристичній сфері.
Abstract (eng):
Thesis is directed at improving the accounting reflection of activities performed by tourist operators and tourist agents, the process of forming the cost of a tourist product as
well as control procedures in tourist companies. Subjects of tourist activity by the feature of attitude towards tourist product have been distinguished. Organizational and methodical statements of accounting for expenses on creating tourist product in the part of extracting the major costing items in the production cost structure have been developed. The process of costing the tourist product by tourist operators has been improved. Theoretical and methodical statements of keeping records at tourist agencies on the basis of analyzing the degree of following the matching principle have been worked out. Organizational and methodical statements of internal control over the process of forming the tourist product cost at tourist operator firm, selling tourist vouchers by tourist agent as well as the order of carrying out control over concluding contracts and executing contract commitments in the tourist sphere, have been improved.