Abstract (ukr):
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.03.01 «Процеси механічної обробки, верстати і інструменти». – Державний університет «Житомирська політехніка», Міністерства освіти і науки України. Житомир, 2021.
20
Дисертаційна робота присвячена підвищенню ефективності відновлювального ремонту робочого профілю колісних пар машин рейкового транспорту на верстатах КЖ20 за допомогою спеціальних фасонних фрез. Здійснено визначення факторів і дослідження умов експлуатації, виконано аналіз дефектів і вплив на термін служби фасонних фрез для відновлення робочого профілю колісних пар машин рейкового транспорту. Розроблено математичну модель процесу фрезерування в залежності від сили різання, товщини зрізаного шару, та подачі на різцетримач, для дослідження можливостей підвищення ефективності використання спеціальних фасонних фрез. Розроблено метод визначення величини елементів зрізу, в залежності від конструктивних параметрів. Виконано визначення впливу якості налаштування фасонних фрез на якість відновлення робочого профілю колісних пар. На основі отриманих результатів, виконано теоретичні та експериментальні дослідження впливу площі поперечного перерізу зрізу, на напружено-деформований стан складових елементів фасонних фрез для відновлення робочого профілю колісних пар. Запропонована модель нової конструкції фасонних фрез з урахуванням кута нахилу різцетримачів в корпусі фасонної фрези, кількості твердосплавних циліндричних різальних елементів для підвищення ефективності відновлення колісних пар фрезеруванням робочих поверхонь на верстатах КЖ20.
Abstract (eng):
The dissertation on competition of a scientific degree of the candidate of technical sciences on a specialty 05.03.01 «Machining processes, machine tools and tools». – Zhytomyr Polytechnic State University, Ministry of Education and Science of Ukraine. Zhytomyr, 2021. In the dissertation work it is considered increasing of efficiency of restorative repair of a working profile of wheel pairs of cars of rail transport on KZh20 machines by means of special shaped mills. Factors are determined and operating conditions are studied, defects and their impact on the service life of shaped mills for restoring the working profile of wheel pairs of rail transport machines are analyzed. A mathematical model of the milling process depending on the cutting force, the thickness of the cut layer, and the feed to the cutter holder is developed to study the possibilities of increasing the efficiency of using special shaped milling cutters. A method for determining the size of the cut elements, depending on the design parameters, is developed. The influence of the quality of adjustment of shaped mills on the quality of restoration of the working profile of wheel pairs is determined. Based on the obtained results the theoretical and experimental studies of the influence of the cross-sectional area on the stress-strain state of the components of shaped mills for restoration of the working profile of the wheelsets are performed. The model of a new design of shaped mills taking into account an angle of inclination of tool holders in the body of a shaped mill, quantity of hard-alloy cylindrical cutting elements for increase of efficiency of restoration of wheel pairs by milling of working surfaces on KZh20 machines is offered.