Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8894
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДжигора, О.М.-
dc.contributor.authorDzhyhora, O.M.-
dc.date.accessioned2025-08-22T08:27:51Z-
dc.date.available2025-08-22T08:27:51Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8894-
dc.description.abstractУ статті проведено інституціональний аналіз механізмів бюджетного планування та перерозподілу ресурсів в системі колективної безпеки НАТО. Визначено, що у стратегічному фінансуванні НАТО зросла частка витрат на логістику, інфраструктуру та кіберзахист у прикордонних з росією зонах. Віднесено до ключових інструментів забезпечення гнучкості бюджетних процедур НАТО Щорічний План ресурсів спільного фінансування, який містить середньостроковий план, сформований відповідно до запитів військових розпорядників бюджетних коштів, заявки країн, де розташовані об’єкти та інфраструктура в рамках NSIP та середньостроковий план, що подається для формування Цивільного бюджету. Розглянуто основні етапи Процесу оборонного планування НАТО (формування єдиних, уніфікованих політичних вказівок щодо оборонного планування, аналіз вимог до спроможності НАТО, розподіл цілей між союзниками, сприяння впровадженню, оцінка результатів). Досліджено основні положення Концепції ведення бойових дій НАТО. Розроблено модель фінансового планування у системі стратегічного оборонного управління НАТО, яка дозволяє синхронізувати політичні, військові та фінансові рішення країн-членів у межах загальної архітектури безпеки Альянсу. Роз’яснено ключові етапи запропонованої еталонної моделі довгострокового фінансового планування НАТО: «формування політики», «розробка сценаріїв», «оцінка середовища», «оцінки наявних та майбутніх спроможностей», «розробка варіантів кампаній», «пропонування структури сил», «оцінка ефективності», «тестування узгодженості», «структурування сил».uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДержавний університет "Житомирська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕконономіка, управління та адміністрування;1(111)-
dc.subjectНАТОuk_UA
dc.subjectбюджетне плануванняuk_UA
dc.subjectцивільний бюджетuk_UA
dc.subjectбюджетна процедураuk_UA
dc.subjectоборонне плануванняuk_UA
dc.subjectbudget planninguk_UA
dc.subjectcivil budgetuk_UA
dc.subjectbudget procedureuk_UA
dc.subjectdefence planninguk_UA
dc.titleІнституціональний аналіз механізмів бюджетного планування та перерозподілу ресурсів в системі колективної безпеки НАТОuk_UA
dc.title.alternativeInstitutional analysis of budget planning and resource redistribution mechanisms in NATO’s collective security systemuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe article provides an institutional analysis of budget planning and resource redistribution mechanisms in NATO’s collective security system. It has been determined that NATO’s strategic financing has seen an increase in spending on logistics, infrastructure, and cyber defence in areas bordering russia. The Annual Plan for Joint Funding Resources, which includes a medium-term plan formed in accordance with the requests of military budget administrators, applications from countries where facilities and infrastructure are located within the framework of the NSIP, and a medium-term plan submitted for the formation of the Civil Budget, is considered one of the key instruments for ensuring the flexibility of NATO’s budgetary procedures. The main stages of the NATO Defence Planning Process (formulation of unified, standardised political guidelines for defence planning, analysis of NATO capability requirements, distribution of objectives among allies, facilitation of implementation, evaluation of results) are considered. The main provisions of the NATO Concept for Conducting Combat Operations were examined. A financial planning model was developed within the NATO strategic defence management system, which allows for the synchronisation of political, military and financial decisions of member countries within the overall security architecture of the Alliance. The key stages of the proposed reference model for NATO’s long-term financial planning are explained: «policy formation», «scenario development», «environment assessment», «assessment of current and future capabilities», «campaign options development», «force structure proposal», «effectiveness assessment», «coherence testing», and «force structuring».uk_UA
Appears in Collections:Економіка, управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27. Джигора.pdf661.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.