Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДанкевич, А.Є.-
dc.contributor.authorНіценко, В.С.-
dc.contributor.authorШпак, А.Д.-
dc.contributor.authorЛиповий, Д.В.-
dc.contributor.authorDankevych, A.-
dc.contributor.authorNitsenko, V.-
dc.contributor.authorShpak, A.-
dc.contributor.authorLypovyi, D.-
dc.date.accessioned2025-05-12T07:26:49Z-
dc.date.available2025-05-12T07:26:49Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8822-
dc.descriptionДанкевич А. Є., Ніценко В. С., Липовий Д. В., Данкевич В. Є. Етика економіста та соціальна відповідальність бізнесу: інституційні засади та сталий розвиток // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". – 2025. – № 3. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2025-3-10779uk_UA
dc.description.abstractПрофесійна етика економіста та соціальна відповідальність бізнесу у сучасному розумінні в Україні пройшла тривалий шлях трансформацій. Вона еволюціонувала від централізованої моделі радянської доби де держава забезпечувала базові соціальні гарантії для життя громадян, але була обмежена ідеологічними рамками, до сучасних підходів, орієнтованих на глобальні стандарти сталого розвитку, корпоративну етику та активну участь бізнесу у вирішенні соціальних проблем. Цифровізація, війна радикально змінюють соціальні стандарти, сприяючи прогресу, але потребують швидких дій, щоб мінімізувати їх негативний вплив. Основним завданням сучасного суспільства є адаптація соціальних стандартів до нових реалій, забезпечення цифрової рівності та захист інтересів людей у світі, де технології відіграють ключову роль. В цих умовах креативні ідеї стають важливим інструментом формування синергетичних ефектів взаємодії суб’єктів середовища для забезпечення соціальної підтримки. Мета. Метою дослідження є розкриття концептуальних теоретико-методологічних засад професійної етики економіста в парадигмі соціальної відповідальності бізнесу в умовах змін. Матеріали і методи. В процесі здійснення дослідження було використано наступні наукові методи: теоретичного узагальнення та групування компонентів інституційних засади етики в бізнесі; формалізації, аналізу та синтезу (для побудови схеми формування етичних аспектів ролі економіста в парадигмі соціальної відповідальності бізнесу); діалектичний метод використовувався для визначення змін в соціально орієнтований підхід компаній та наслідки таких змін; герменевтичний метод використовувався з метою пошуку зв'язків між міжнародними нормами та стандартами щодо соціально-етичного та іншого ставлення до компаній, що впроваджуються в рамках КСВ; системного аналізу – аналіз взаємозв'язків змін соціально етичних цінностей бізнесу та їх наслідків для керівництва компаній та інших зацікавлених сторін;. логічного узагальнення результатів (формулювання висновків). Результати. У науковій статті розкрито інституційні засади парадигми етики економіста в контексті соціальної відповідальності бізнесу в умовах змін. Проаналізовано основні інституційні відмінності в трактуванні категорій соціальна відповідальність бізнесу та корпоративна соціальна відповідальність та ролі етики економіста в них. У рамках цього дослідження нами вивчено основні моделі розвитку КСВ, та детермінанти епохи змін під впливом яких відбувається формування їх соціально-етичних принципів в Україні. Сформовано коло науково-практичних проблем та шляхів їх вирішення, в т.ч. із використанням креативних ідей, як рушійної сили змін у питанні соціально-етичного напряму розвитку бізнесу майбутнього. Запропоновано авторське бачення етики економіста КСВ в контексті сучасних трансформацій економіки. Перспективи. В умовах змін етика економіста в доктрині соціальної відповідальності має стати інстументом синергії різних концепцій сучасних трансформацій що дозволить компанії не тільки реалізовувати свої економічні інтереси, але й сприяти розвитку технологій, що відповідають сучасним соціальним та екологічним викликам, створюючи більш стійке і інклюзивне суспільство. В подальших наукових дослідженнях пропонується зосередити увагу на дослідженні ролі і значення соціальних інститутів у формуванні морального порядку в суспільстві, в тому числі у напрямку посилення міждисциплінарного діалогу. Це надасть змогу покращити організацію бізнес процесів на основі етичних принципів; змінити менталітет людей.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesМіжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки";№4-
dc.subjectпрофесійна етика економістаuk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальність бізнесуuk_UA
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectінноваційний розвиток економікиuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectінвестиціїuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectєвроінтеграціяuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectцифрова трансформаціяuk_UA
dc.subjectкреативна економікаuk_UA
dc.subjectкреативні ідеї змінuk_UA
dc.subjecteconomist's ethicsuk_UA
dc.subjectsocial responsibilityuk_UA
dc.subjectbusiness social responsibilityuk_UA
dc.subjectcorporate social responsibilityuk_UA
dc.subjectnnovative economic developmentuk_UA
dc.subjectinnovationuk_UA
dc.subjectinvestmentuk_UA
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectEuropean integrationuk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectdigital transformationuk_UA
dc.subjectcreative economyuk_UA
dc.subjectcreative ideas for changeuk_UA
dc.titleПрофесійна етика економіста та соціальна відповідальність бізнесу в умовах інноваційних змін: корпоратизація, цифровізація, євроінтеграція та креативна економікаuk_UA
dc.title.alternativePROFESSIONAL ETHICS OF AN ECONOMIST AND SOCIAL RESPONSIBILITY OF BUSINESS IN THE CONDITIONS OF INNOVATIVE CHANGES: CORPORATION, DIGITALIZATION, EUROPEAN INTEGRATION AND CREATIVE ECONOMYuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe ethics of social responsibility of business in the modern sense in Ukraine has gone through a long path of transformations. It has evolved from the centralized model of the Soviet era, where the state provided basic social guarantees for the lives of citizens, but was limited by ideological frameworks, to modern approaches focused on global standards of sustainable development, corporate ethics and active participation of business in solving social problems. Digitalization, war radically change social standards, contributing to progress, but require quick action to minimize their negative impact. The main task of modern society is to adapt social standards to new realities, ensure digital equality and protect the interests of people in a world where technology plays a key role. In these conditions, creative ideas become an important tool for forming synergistic effects of interaction between environmental actors to ensure social support. Goal. The purpose of the study is to reveal the conceptual theoretical and methodological foundations of economist ethics in the paradigm of business social responsibility in conditions of change. Materials and methods. In the process of conducting the research, the following scientific methods were used: theoretical generalization and grouping of components of the institutional principles of ethics in business; formalization, analysis and synthesis (to build a scheme for the formation of ethical aspects of the role of an economist in the paradigm of social responsibility of business);the dialectical method was used to identify changes in the socially oriented approach of companies and the consequences of such changes; the hermeneutic method was used to find connections between international norms and standards regarding socio-ethical and other attitudes towards companies implemented within the framework of CSR; systems analysis - analysis of the interrelationships of changes in socio-ethical values of business and their consequences for company management and other stakeholders;. logical generalization of results (formulation of conclusions). Results.The scientific article reveals the institutional foundations of the economist's ethics paradigm in the context of business social responsibility in the context of change. The main institutional differences in the interpretation of the categories of business social responsibility and corporate social responsibility and the role of economist's ethics in them are analyzed. Within the framework of this study, we have studied the main models of CSR development and the determinants of the era of change under the influence of which the formation of their social and ethical principles in Ukraine takes place. A range of scientific and practical problems and ways to solve them has been formed, including using creative ideas as a driving force for changes in the issue of the social and ethical direction of business development of the future. The author's vision of the ethics of the economist's CSR in the context of modern economic transformations is proposed. Prospects.In the context of changes, the ethics of the economist in the doctrine of social responsibility should become an instrument of synergy of various concepts of modern transformations, which will allow the company not only to realize its economic interests, but also to promote the development of technologies that meet modern social and environmental challenges, creating a more sustainable and inclusive society. In further scientific research, it is proposed to focus attention on studying the role and significance of social institutions in the formation of moral order in society, including in the direction of strengthening interdisciplinary dialogue. This will allow to improve the organization of business processes based on ethical principles; change the mentality of people.uk_UA
Appears in Collections:Викладачі університету



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.